تعداد ۶۷ طرح‌ تعاونی پهنه شمال‌غرب کشور افتتاح شد

با حضور محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد ۶۷ طرح‌ه تعاونی همزمان با هفته تعاون در پهنه شمال‌غرب کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، این طرح‌ها در آذربایجان‌شرقی، با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

کریمی‌بیرانوند در آیین افتتاحیه این طرح‌ها گفت: امروز شاهد افتتاح طرح‌های تعاونی پهنه شمال‌غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و گیلان هستیم.

او تعداد طرح‌های مورد افتتاح را ۶۹ طرح تولیدی، خدماتی و مسکن عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری طرح‌ها ۱۲۵۵ میلیارد تومان و میزان تسهیلات ارائه‌شده به این طرح‌ها ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر تعاون، با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در تأمین منابع مالی طرح‌ها گفت: سهم مشارکت مردمی در تأمین منابع مالی شهرها ۱۱۷۸ هزار میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم شرکت‌های تعاونی مورد افتتاح در پهنه شمال‌غرب کشور در برخی از شاخص‌های کلیدی اظهار کرد: تعداد تعاونی مورد افتتاح در هفته تعاون ۱۹ درصد از کل طرح‌ها، میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های تعاونی مورد افتتاح در هفته تعاون ۲۰ درصد از کل طرح‌ها، میزان اشتغال جدید ایجادی ۱۴ درصد از کل طرح‌ها و تعداد اشتغال‌زایی جدید طرح‌ها در پهنه شمال‌غرب کشور ۱۱۶۳ از کل طرح‌ها است.

وی گفت: امروز در استان آذربایجان‌شرقی ۲۶ طرح با تعداد اعضای ۷۷۱ نفری و اشتغال ۱۹۱ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۲۶۸ میلیارد ریالی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی ۴ طرح با تعداد اعضای ۶۶۴ نفری، اشتغال ۱۲۷ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۰۸۰ میلیارد ریالی، استان اردبیل با ۲ طرح و تعداد اعضای ۱۴ نفری و اشتغال ۲۷ نفری و سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی، استان زنجان ۳ طرح با تعداد اعضای ۳۱۸ نفری اشتغال ۲۰۳ نفری و سرمایه‌گذاری ۱۸۶۱ میلیارد ریالی و استان گیلان با ۳۲ طرح با تعداد اعضای ۱۰۵۷ نفری و اشتغال ۶۱۵ نفری و سرمایه‌گذاری ۵۶۸۰ میلیارد ریال در این آیین مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

کاهش نرخ بیکاری به ۹ درصد

کریمی‌بیرانوند همچنین در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان از راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار، تجزیه‌ و تحلیل شغلی تمام مردم ایران انجام و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این سامانه ۱۸ هزار کاربر دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند که به‌نوعی لشکر اشتغال دولت محسوب می‌شوند.

در این مراسم از ۱۱ تعاونی برتر استان آذربایجان‌شرقی در بخش‌های مختلف تجلیل و لوح تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استاندار و معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری اهداء شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی از مجموعه توانمندی‌های تعاونی خدمات درمانی بهبود تبریز نیز بازدید کرد.

کد خبر: 63511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =