نخستین نیروگاه تولیدی و آموزشی استان البرز بهره‌برداری شد

نخستین نیروگاه تولیدی و آموزشی کشور و مرکز سنجش آزمون آنلاین استان البرز روز گذشته با حضور معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این نیروگاه افزون بر تولید برق برای آموزش مهارت جویان و قشرهای مختلف مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای «مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص اهمیت نهضت ملی مهارت‌آموزی اعلام کرد: گسترش دایره آموزش‌های مهارتی این سازمان در داخل و خارج از کشور هدفگذاری شده است.

معاون وزیر کار در ادامه بیان کرد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نهضت ملی مهارت آموزی و برنامه‌های اشتغال آفرینی دولت سیزدهم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌های متعددی به اجرا در آورده است.

او افزود:یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال برای جوانان است که تحقق این امر از مسیر مهارت آموزی فراگیر می‌گذرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: بر همین اساس ۲ موضوع مهم یعنی کیفی سازی امکانات و آموزش‌های موجود و توجه به رشته‌های جدید آموزشی را هدفگذاری کرده ایم.

«غفاری» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز ۴طرح مرکز فنی و حرفه ای استان به بهره برداری رسید که یکی از این طرح‌ها نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی کرج با عنوان نخستین نیروگاه تولیدی و آموزشی در مراکز مهارتی کشور است.

او تاکید کرد: این نیروگاه در مرکز آموزشی شهیدان رهبری کرج راه اندازی شده است و در آینده نزدیک ۱۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی نیز در مرکز آموزش مهارتی شهیدان خدایی کرج به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای درصدد توسعه آموزش و ترویج فرهنگ بهره‌مندی از انرژی پاک در بین مردم هستیم.

او درباره بهره برداری از مرکز سنجش آنلاین نیز گفت:این مرکز متولی برگزاری آزمون‌های تئوری مهارتی در تمامی حوزه‌ها از جمله مراکز ثابت، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع، دانشگاهی، دانش آموزی، تیم‌های سیار، آموزش در محیط کار واقعی است.

سایت سنجش آنلاین استان البرز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز تجهیز و توسط دکتر مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج افتتاح و آماده بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز همچنین از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین کارگاهی شرکت تولیدی ۲۰۲ کرج و شرکت ایدکوپرس شهرک صنعتی بهارستان بهره برداری شد.

او با اشاره به کمبود نیروی کار متخصص و دارای مهارت در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و با توجه به رشد سریع تکنولوژی گفت: تعامل و همکاری بین صنایع و نهادهای آموزشی بخصوص آموزش فنی و حرفه‌ای در به روز کردن و ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی شاغل در این حوزه‌ها بسیار حیاتی است و این همکاری گامی بسیار مهم در ارتقا سطح مهارت شاغلین است.

مرکز آموزش بین کارگاهی مرکزی است که در آن آموزش‌های عملی در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود و باز آموزی مهارت پرسنل مجموعه و آموزش نیروهای تازه کار، آموزش تخصص‌های جدید بر حسب نیاز صنایع صورت می‌گیرد.

کد خبر: 63721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =