ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی در استان فارس

استاندار فارس با بیان اینکه تعداد زیادی از بنگاه‌های تعطیل شده، احیاء و به مدار تولید بازگشتند از ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی در استان فارس خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، با اشاره به پیگیری مسائل مختلف استان در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با وجود اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد و تعطیل استان اما همچنان شاهد وجود بنگاه‌های راکد هستیم که بحث احیای آنها نیز با جدیت در دستور کار است.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع از جمله آب، برق و گاز ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه همه جانبه استان که رشد تولید، ایجاد اشتغال و کاهش تورم را در پی دارد نیازمند همراهی سازمان برنامه بودجه کشور، امور بانکی و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

ایمانیه بیان کرد: کمبود زیرساخت‌های مذکور یکی از چالش‌های مهم و پیش روی راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید و احیای واحدهای تولیدی راکد به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان است.

استاندار فارس گفت: در بحث تامین آب، احداث خط انتقال آب از خلیج‌فارس به شمال استان و استفاده از پساب شهرهای بزرگ از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم. در زمینه استفاده از پساب نیز موانعی وجود دارد که با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور قابل حل است.

وی از موافقت رئیس جمهوری، برای اختصاص بخشی از آب خلیج‌فارس به سایر استان‌ها خبر داد و افزود: با موافقت دکتر رئیسی، ۳۰ میلیون متر مکعب از آب انتقالی از خلیج‌فارس به استان را به برخی استان‌های همجوار اختصاص می‌دهیم تا احداث این خط انتقال ارزش اقتصادی بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

احداث سه شهرک انرژی خورشیدی برای جبران کمبود برق کشور

استاندار فارس افزود: همچنین با موافقت رییس جمهور، سه نیروگاه خورشیدی در قالب سه شهرک انرژی خورشیدی در شهرهای بوانات، ایزدخواست و سورمق احداث خواهد شد تا بخشی از کمبود برق استان و کشور را جبران شود.

ایمانیه ادامه داد: برای تحقق این موضوع، علاوه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، نیازمند همراهی و کمک سازمان برنامه و بودجه و اختصاص تسهیلات مناسب از جانب بانکها هستیم.

وی بیان کرد: برای تامین منابع گازی جدید نیز برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که باید با توجه به شرایط و قوانین موجود در کشور، از حداکثر ظرفیت و توان آنها استفاده کرد.

ایمانیه یکی از راهکارهای ارتقاء بهره وری را سپردن مدیریت برخی اماکن به استان دانست و افزود: در این زمینه می‌توان برای مقطعی اختیاراتی به استان ها تفویض شود و چنانچه شاهد توسعه، ارتقاء و بهبود شرایط استان‌ها بودیم این روند ادامه یابد.

استاندار فارس، درباره پروژه‌های نیمه تمام استان هم گفت: در صورتی که اختیاراتی به مدیران استانی تفویض شود می‌توان با استفاده از ظرفیت معادن، مولدسازی اموال و املاک سازمان‌های دولتی و بودجه‌های استانی اکثر این پروژه‌ها را تکمیل و به سرانجام رساند.

کد خبر: 63804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =