تامین سمعک دانش‌آموزان کم‌شنوای بهزیستی زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان کم‌شنوای نیازمند واجد شرایط طبق نظر پزشک متخصص می‌توانند تا پایان مهر ماه از وسایل کمک توانبخشی شنوایی رایگان بهره‌مند شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح اله خدابنده‌لو از آمادگی بهزیستی برای تهیه سمعک به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد و افزود: خدمات بهزیستی به افراد کم‌شنوا و کم‌برخوردار به ارائه سمعک محدود نمی‌شود و ارزیابی شنوایی از قبیل ادیومتری، تمپانومتری و ABR از جمله این خدمات هستند که در کنار تجویز سمعک و کاشت حلزون، گفتاردرمانی و تربیت شنوایی، به کم شنوایان تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال تحت نظارت بهزیستی با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقاء سطح سلامت شنوایی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: دو پایگاه در شهرستان‌های زنجان و ابهر، غربال کودکان ۳ تا ۵ سال را با دستگاه‌های ادیومتری و تیمپانومتری انجام می‌دهند.

خدابنده‌لو بیان کرد: پایگاه‌های غربالگری شنوایی موظف هستند علاوه بر غربال نوزادان، نسبت به پیگیری کودکان ونوزادان ارجاعی اقدام کرده و نوزادان مشکوک پس از تشخیص به امورتوانبخشی معرفی می‌شوند و پس از شرکت در کمیسیون و تشکیل پرونده، درصورت نیاز به سمعک یا کاشت حلزون کمک هزینه دریافت می کنند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان درباره کاشت حلزون برای تعدادی از کودکانی که دچار کم شنوایی بسیار عمیق هستند، گفت: از سال ۱۴۰۱ جراحی کاشت حلزون برای کودکان زیر سه سال رایگان است و این امر با معرفی‌نامه بهزیستی در استان گیلان، شهر رشت بدون نوبت انجام می‌گیرد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از لوازم کمک توانبخشی چون لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره ی کمکی، تشک مواج و... برحسب نوع و شدت معلولیت بهره‌مند شدند.

کد خبر: 64082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =