ارائه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی این استان ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رحمدل در این باره گفت: امسال ارائه آموزش مهارتی به میزان ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۵۳ نفر ساعت تعهد که در نیمه نخست امسال ۷۴.۴۵ درصد آن محقق شد.

وی افزود: متقاضیان مهارت‌آموزی و دانش‌آموزان بیشترین متقاضی برای دریافت آموزش‌های مهارتی استان هستند به طوری که در این مدت دانش‌آموزان به میزان ۱۸۴ هزار و ۲۴۴ نفر ساعت و متقاضیان مهارت‌آموزی ۶۲۵ هزار و ۵۳۸ نفر ساعت آموزش مهارتی را فرا گرفتند.

رحمدل گفت: نیمه نخست امسال آموزش مهارتی به میزان پنج هزار و ۲۰۶ نفر ساعت برای آسیب‌دیدگان اجتماعی، هشت هزار و ۲۶۹ نفر ساعت برای دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی، ۴۹ هزار و ۹۶۵ نفر ساعت برای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، ۳۳ هزار و ۵۲۷ نفر ساعت برای معتادان بهبود یافته، ۱۷۴ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت برای سربازان وظیفه، ۱۵۰ هزار و ۹۹۲ نفر ساعت برای زندانیان و ۷۱ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت برای دانشجویان برگزار شد.

وی درباره برگزاری دوره‌های فنی و مهارتی در مناطق روستایی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۳۵ هزار و ۵۸۷ نفر ساعت آموزش به این مناطق اختصاص داشت که علاوه بر این آمار شمار زیادی از روستاییان مهارت‌دیده در مناطق شهری حضور یافته و از آموزش‌ها بهره گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برای زنان خانه‌دار، ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر ساعت برای زنان سرپرست خانوار، ۱۱ هزار و ۲۷۹ نفر ساعت برای عشایر، ۲ هزار و ۷۷۲ نفرساعت برای ساکنان مناطق محروم مرزی و چهار هزار و ۸۵۸ نفر ساعت برای مشمولان بیمه بیکاری ارائه شد.

رحمدل بیان کرد: ساکنان سکونت گاه‌های غیررسمی استان هم در ۳۱ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت دوره آموزشی شرکت کردند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارائه می‌دهد.

کد خبر: 64115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =