۲۴ نفر در هفته نخست مهر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

آمارهای هفتگی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور در حالی روند کاهشی را ثبت کرده است که در روزهای اخیر برخی در فضای مجازی نسبت به شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ هشدار داده بودند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، متخصصان بیماری های عفونی در حالی طی روزهای گذشته از خیزش جدید ویروس کرونا در ماههای سرد سال سخن گفته بودند که آمار ابتلا به ویروس کرونا در هفته نخست مهر ماه در مقایسه با هفته قبل از آن ( هفته منتهی به ۳۱ شهریور)‌ روند کاهشی را نشان می دهد.

در این ارتباط بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفته بود، موارد ابتلا به کرونا در کشور جزئی است و مانند دو سال قبل همه گیری این بیماری را نداریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد که همه‌گیری بیماری کرونا در کشور پایان یافته و مانند آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی به بیماری بومی تبدیل شده است.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت، در طول هفت روز گذشته (یکم تا هشتم شهریور)، ۲۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

در این مدت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۶۰ نفر آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۶۲ نفر رسید و تاکنون هفت میلیون ۳۷۸ هزار و ۷۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۵۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت، در بازه زمانی ۲۶ شهریور تا اول مهر در مجموع ۲۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و ۹۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۲۳ نفر آنها بستری شدند.

بر این اساس میزان ابتلا به این ویروس در هفته گذشته هشت نفر کاهش داشته و دو نفر به تعداد جان باختگان افزوده شده است.

از سوی دیگر نگاهی به آمار تزریق واکسن کرونا نیز نشان می دهد که تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۵۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۰۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۰۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۵۶ دُز رسیده است.

متخصصان بیماری های عفونی با توجه به آغاز ماههای سرد سال و شیوع بیماری آنفلوآنزا در کنار کرونا، به افراد دارای بیماری‌های خاص، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می کنند به طور سالانه واکسن کرونا را تزریق کنند.

کد خبر: 64253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =