ارائه ۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر ساعت آموزش مهارتی به دانشجویان زنجانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از برگزاری ۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر ساعت دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری با بیان این مطلب گفت: در همین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۷۰۸ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برای دانش‌آموختگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی برای تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» برگزار شد تا در قالب آن موضوع توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی اجرایی شود افزود: این طرح با هدف طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، مطالعه و شناسایی تغییرات مشاغل، فناوری‌ها و مهارت‌ها در سطح بین‌المللی، برقراری عدالت آموزشی برای برخورداری همه مخاطبان و ذی‌نفعان از آموزش و سنجش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اجرایی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌های مهارتی در اشتغال‌پذیری دانشجویان، بیان کرد: ورود مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها با توجه به شرایط موجود، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی و تجاری، ایجاد و توسعه فناوری‌های مورد نیاز و ارتقای مهارت‌ها و آمادگی افراد جامعه ایفا می‌کند.

انصاری افزود: ارائه خدمات مهارت آموزی سفارش محور به دانشجویان براساس نیاز منطقه دانشگاهی از دیگر برنامه‌های سازمان برای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد اشتغال است.

کد خبر: 64349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =