تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در بیلبوردهای پایتخت ممنوع است

اعضای شوری شهر طرح دو فوریتی را به تصویب رساندند که بر اساس آن سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجازه ندارد که تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران را در بیلبوردها و تابلوهایش انجام دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر طرح دو فوریتی، ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری را روی میز بررسی قرار دادند و مهدی چمران در خصوص این طرح گفت: خلاصه این طرح این است که شهرداری تهران می‌بایست مصوبات شورای شهر را در خصوص نمایشگاه سئول پیگیری کند و همچنین از شهردار تهران می‌خواهیم که در جلسه هیأت دولت این موضوعات را پیگیری کند.

او با بیان اینکه در این طرح پیشنهاد شده که سازمان زیباسازی حق ندارد هیچ تبلیغی از نمایشگاه سئول در بیلبوردها و تابلوهایش انجام دهد، افزود: همچنین شهرداری تهران اجازه ندارد در هر نمایشگاهی که می‌خواهد باشد حتی اگر نمایشگاه شهرداری‌ها هم باشد غرفه‌ای داشته باشد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه پنجشنبه گذشته نمایشگاه مهندسی پزشکی در شهر آفتاب برگزار شد و مسئله جالب این بود که شرکت کنندگان رضایت کامل داشتند، گفت: شهرداری تهران موظف است که مصوبات قبلی شورا را در این خصوص مجدانه پیگیری کند.

در ادامه تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در خصوص زلزله هرات، گفت: مردم افغانستان مظلوم و گرسنه هستند و باید کاری کرد که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد که آقای حبیب کاشانی یک طرحی را آماده کرده و اعضای شورای شهر هر چند روز که بخواهند می‌توانند حقوق‌شان را به مردم زلزله زده کمک کنند.

تشکری هاشمی در ادامه در خصوص نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز گفت: بر اساس قانون، شهرداری می‌تواند با مشاغل مزاحم برخورد کند و از فعالیت آنها جلوگیری کند و حالا صنعت نمایشگاهی نیز یک صنعت مزاحم است که مهدی چمران نیز در این واکنش گفت: نمایشگاه حکم ماده ۱۰۰ دارد که باید این حکم به جریان بیفتد و حتی روز گذشته شهردار تهران با وزیر صنایع صحبت کرده، چرا که قرار است ظرف چند روز آینده نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود و در نمایشگاه قبلی خودرو نیز حجم ترافیک به قدری بود که مردم خودروهایشان را در بزرگراه پارک کردند و روز بعدش آمدند.

باقری معاون منابع انسانی شهرداری تهران هم در واکنش به سخنان چمران گفت: شهردار تهران با وزیر صنایع صحبت کرده و وزیر قول داده که با محوریت خودشان و شخصا جلسه‌ای را در این خصوص بگذارند که مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: من دیشب و صبح امروز تلاش کردم که با وزیر صنایع صحبت کنم اما موفق نشدم و باید از برگزاری این نمایشگاه جلوگیری شود.

علی اصغر قائمی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اولین مصوبه شورای شهر در خصوص حل مشکل عبور و مرور نمایشگاه بین‌المللی تهران به ۲۳ سال قبل بر می‌گردد، افزود: سال ۸۳ هم شورای شهر مصوبه‌ای داشته که مانع از برگزاری نمایشگاه در سئول شود و دادستانی کل کشور و بازرسی کل کشور هم به این موضوع ورود کردند؛ اما هنوز این قصه پر غصه ادامه دارد.

در ادامه ناصر امانی با تاکید بر اینکه شورا باید موضوع نمایشگاه را پیگیری کند، اظهار کرد: از اعضای شورای می‌خواهم در هیچ نمایشگاهی که در سئول برگزار می‌شود؛ شرکت نکنند.

آقامیری نیز با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است، گفت: می‌توانیم این قبض را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

محمد آخوندی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد که این طرح به صورت دو فوریتی تصویب شود.

اعضای شورای شهر تهران سرانجام با پیشنهاد آخوندی مبنی بر دو فوریتی شدن این طرح، با رأی مثبت خود طرح ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری را تصویب کردند.

کد خبر: 64639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =