ارائه ۱۳۳ هزار و ۸۸۳ نفر ساعت آموزش مهارتی به سربازان وظیفه در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه ۱۳۳ هزار و ۸۸۳ نفر ساعت آموزش مهارتی به سربازان وظیفه در استان طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری دوران خدمت سربازی را بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و بازار محور به سرمایه‌های انسانی دانست و گفت: افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه، اصلاح ساختار نظام مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها و تربیت نیروهای جوان کارآفرین و نوآور از جمله کارکردهای مثبت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این گروه است.

وی افزود: ارتقای بهره‌وری سربازان وظیفه در دوران خدمت مقدس سربازی، بهبود کیفیت و کمیت انجام وظیفه و ایجاد جریان ملی مهارت‌آموزی آنان از دیگر اهداف توسعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان فراهم کردن زمینه اشتغال را مؤلفه اصلی و مهم در ارائه آموزش‌های مهارتی عنوان و بیان کرد: آموزش‌های پایه و پیشرفته به سربازان در محل پادگان‌ها ارائه و گواهینامه بین‌المللی الکترونیکی مهارت به آنها پس از پایان دوره و انجام سنجش کتبی و عملی اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است، گفت: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و عامل رفع نگرانی‌های حوزه اشتغال است بنابراین باید جوانان را بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کنیم.

کد خبر: 64667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =