اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های مزمن سالمندان در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی از اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از بیماری‌های مزمن سالمندان در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی، روح اله سهرابی با بیان اینکه اجرای برنامه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون در سالمندان و سالم پیر شدن در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در حال اجراست گفت: در ۱۰ مرکز تامین‌اجتماعی در استان کلینیک دیابت و فشارخون راه‌اندازی شده که ارزیابی جامع سلامت سالمندان و تشکیل پرونده سلامت آنها به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار سالمند به این کلینیک‌ها مراجعه و پرونده سلامت برای آنها تشکیل شده که ۸۷ هزار نفر از آنها بیمارانی بودند که شناسایی شدند و اکنون تحت مراقبت هستند.

سهرابی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح آموزش سالمندان در جهت خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری است و در مرحله بعدی شناسایی زودهنگام بیماری‌هایی که ممکن است عوارض آنها در آینده خطرناک باشد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: بیشتر بیماری‌هایی که شناسایی شدند دیابت و فشار خون هستند و علاوه‌بر این بیماری‌ غربالگری و شناسایی سرطان‌های روده بزرگ و سینه، بیماری‌های مزمن ریوی، تیروئید و سایر موارد انجام و جزو اولویت است.

کد خبر: 64678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =