بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر کشور انجام می‌شود

«احمدرضا پرنده» مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تا سقف ۲۰ درصد و اعمال ماده ۱۰۵ در کارگاه‌های پرخطر و حادثه آفرین از برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی کار وزارت کار در این نشست با تقدیر از برگزاری همایش ایمنی با محوریت معادن، از زحمات بازرسان کار استان خراسان جنوبی در انجام وظایف محوله با توجه به وسعت زیاد استان و پراکندگی واحدها به برخی از مشکلات موجود در حوزه بازرسی کار که خواسته به‌حق بازرسان کار است، اشاره کرد و افزود: اداره‌کل بازرسی کار در راستای رفع مشکلات و موانع موجود تمام توان خود را به‌کار بسته و با پیگیری‌های انجام شده امید است درخصوص موارد مطروحه در جلسه و موارد مدنظر همکاران اداره‌کل بازرسی کار در ستاد وزارت شاهد ارتقای جایگاه واقعی بازرسان کار باشیم.

پرنده به نقش و اهمیت جایگاه بازرسی کار در پیشگیری از حوادث و حفظ و صیانت از کارگران شاغل در کشور اشاره کرد و بر لزوم تحقق کامل برنامه‌های تحولی ابلاغ‌شده تأکید کرد.

وی انجام بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تا سقف ۲۰ درصد و اعمال ماده ۱۰۵ در کارگاه‌های پرخطر وحادثه‌آفرین را به‌عنوان برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار برشمرده و خواستار تلاش مضاعف بازرسان کار به‌منظور تأمین شرایط ایمن و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های استان شد.

سهم ۵۰ درصدی طبس در تولید ذغال‌سنگ کشور

«غلامرضا اشرفی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌جنوبی نیز در این نشست برگزاری همایش ایمنی شهرستان طبس را به جهت وجود معادن زغال‌سنگ دارای اهمیت دانست.

وی از شهرستان طبس به‌عنوان بزرگترین شهر معدنی ایران نام برده که بیش از ۵۰ درصد تولید زغال را به خود اختصاص داده است.

اشرفی، توجه وزارت کار را به استان‌های معدنی و دارای خطر ریسک بالا ضروری و مهم دانسته و بر تجهیز کامل بازرسان کار استان به خودروی مناسب و تجهیزات لازم برای انجام بازرسی از معادن تأکید کرد.

«حبیب‌الله جلیلی» ‌ رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در حاشیه برگزاری همایش ایمنی شرق کشور، با حضور در بزرگترین معدن زغال‌سنگ خاورمیانه در شهرستان طبس در جمع کارگران این معدن حضور یافت.

او در حاشیه این بازدید گفت: با هدف بررسی میدانی وضعیت ایمنی و مراقبتی معدن و نحوه رعایت مسائل حفاظت فنی و فردی در عمق ۵۰۰ متری زمین این بازدید صورت گرفته شد.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه با درایت مسئولین و مدیران کارگاه در رعایت مسائل مراقبتی سخت‌گیری جدی صورت می‌گیرد.

جلیلی اظهار داشت: وظیفه داشتم تا با انجام بازدید ضمن آشنایی با سختی‌های کار معدن زغال‌سنگ و جمع‌بندی نکات مهم و قابل بررسی، این آمادگی برای مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار فراهم باشد تا با وسعت دید بیشتری موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه معدن را انجام دهد.

معدن زغال‌سنگ پروده طبس با داشتن ۳ هزار کارگر و ظرفیت تولید سالانه بیش از دو میلیون تُن زغال‌سنگ در کشور، بزرگترین معدن زغال‌سنگ خاورمیانه است.

در حاشیه برگزاری همایش ایمنی شرق کشور در شهرستان طبس، نشست تخصصی بازرسان کار استان خراسان‌جنوبی با حضور مدیرکل بازرسی کار و سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 64715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =