انجام ۱۳۰۰ مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از بازرسی هزار و ۳۰۰ مورد کارگاه‌ پرخطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن و صنعت ساختمان در استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، مختار احمدی با بیان این مطلب گفت: گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم بوده که خوشبختانه نتایج ملموس و مطلوبی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۳۵۴ نفر ساعت آموزش در محیط های کارگری و کارفرمایی در حوزه ایمنی انجام شده است افزود: در استان کرمانشاه تلاش کردیم تا با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای کاری در پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادها، اقدامات مؤثری در راستای صیانت از نیروی کار صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر کارفرمایان موارد ایمنی را رعایت می‌کنند و در تعداد کمی از کارگاه‌ها حوادث و اتفاقاتی رخ می‌دهد، ادامه داد: اگر کارفرما دنبال رونق تولید، افزایش بهره‌وری و درآمد مناسب‌تر است، باید کارگاه مجهز به به‌روزترین تجهیزات و دستگاه‌های شناسایی آلایندگی‌های زیست‌محیطی باشد.

احمدی گفت: عملکرد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه به نظارت ۲۳۸ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در نیمه اول سال اشاره و بیان کرد: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و در این باره کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر کشور به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال ۱۱۷ مورد حادثه ناشی از کار توسط بازرسان کار بررسی شده است، گفت: ۷۰ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به حوادث ساختمانی است.

وی افزود: مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان گذاشته شده، هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولین واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مربوطه از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

احمدی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول، ۴ هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی موردی و ادواری و بررسی حادثه از کارگاه‌های سطح استان بازرسان کار انجام شده است، بیان کرد: این بازرسی‌ها منجر به صدور ۳ هزار و ۶۹۸ ابلاغیه رفع نقص شده است.

کد خبر: 64766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =