پذیرش ۸۰ درصد بیماران سرپایی در درمانگاه کوهبنان

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی کوهبنان، این مجموعه را تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در شهرستان برشمرد که خدمات آن با اقبال توجه بیمه‌شدگان مواجه شده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد بیماران سرپایی به این درمانگاه مراجعه می‌کنند و ارتقای خدمات به ویژه جذب پزشکان را در اولویت برنامه‌ها دانست.

دکتر ابراهیم محمودزاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به فضای فیزیکی درمانگاه به وسعت ۳۵۰۰ متر مربع، افزود: درمانگاه از بخش‌های مطب پزشکان، دندانپزشکی، آزمایشگاه، تزریقات و داروخانه تشکیل شده است و در یک شیفت صبح خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: در این درمانگاه مراجعه کننده‌ها می‌توانند از ویزیت پزشکان و خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شوند. همچنین در بخش دندانپزشکی اقداماتی مانند پرکردن دندان، کشیدن، جرمگیری و رادیولوژی تک دندان برای بیماران انجام می‌شود. خدمات بخش تزریقات نیز شامل سرم‌تراپی، نوارقلب، پانسمان و تزریق آمپول است.

رییس درمانگاه کوهبنان با بیان اینکه این درمانگاه تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در شهرستان به شمار می‌رود، گفت: به‌طور میانگین ۸۰ درصد بیماران سرپایی شهرستان در این درمانگاه ویزیت می‌شوند که این میزان ماهانه حدود ۲ هزار بیمار را شامل می‌شود.

محمودزاده با اشاره به تمهیدات این مرکز برای فراهم شدن داروهای مورد نیاز بیماران، تاکید کرد: داروهای تجویزی براساس فارماکوپه دارویی تأمین‌اجتماعی به‌طور رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و داروهای مذکور براساس سطح‌بندی درمانگاه تهیه می‌شود.

او تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را ۱۱ نفر برشمرد و افزود: هفت نفر در کادر درمان و چهار نفر در بخش اداری مشغول به فعالیت هستند. اما با توجه به حجم مراجعه‌کننده‌ها، این تعداد نیروی انسانی کافی نیست و به ویژه در کادر درمان نیازمند جذب دندانپزشک و ماما هستیم و نیز دو بهیار مجموعه در آستانه بازنشستگی قرار دارند و لازم است تا نیروهای جایگزین تأمین شود. در حوزه پشتیبانی نیز ضرورت همکاری یک مهندس فناوری اطلاعات وجود دارد.

رئیس درمانگاه کوهبنان، کم‌رنگ بودن استقبال پزشکان برای فعالیت در این درمانگاه را از مسائل مهم بیان کرد و گفت: با توجه به سختی رفت‌وآمد بین مرکز استان و شهرستان کوهبنان از ابعاد مسافت و نیز به دلیل محرومیت شهرستان، پزشکان کمتری حاضر به همکاری با درمانگاه و زندگی در این شهر می‌شوند و در نتیجه جذب پزشکان به یک معضل تبدیل شده است.

محمودزاده مهمترین برنامه‌های آینده این درمانگاه را ارتقای خدمات درمانی، تجهیزات پزشکی، جلب همکاری پزشکان، راه‌اندازی واحد مامایی و ارتقای واحد آزمایشگاه برشمرد.

کد خبر: 64930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =