انتخاب دو ایده موفق ارائه شده توسط مدیریت درمان همدان از میان ۷۵ طرح «تجربه‌های موفق»

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در حاشیه همایش سالیانه مدیران سازمان تامین‌اجتماعی از مدیریت درمان همدان به خاطر ارائه دو تجربه موفق با رویکرد صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع انرژی تقدیر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی همدان، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان با اشاره به برگزاری همایش سالیانه مدیران سازمان تامین‌اجتماعی در دوم و سوم آبان ماه در شهر مقدس قم با محوریت اجرای سیاست‌های کلان سازمان تامین اجتماعی، ابلاغی مقام معظم رهبری و تبیین محورهای مربوطه از سوی مدیرعامل سازمان، نتایج این همایش را مثبت ارزیابی کرد.

حسن عروتی موفق تقدیر از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به خاطر ارائه دو طرح اجرا شده در بیمارستان آتیه همدان با هدف مدیریت منابع انرژی و صرفه‌جویی به عنوان یکی از محورهای ابلاغی مدیرعامل سازمان از بین ۷۵ طرح ارائه شده از سراسر کشور در قالب تجربیات موفق مراکز، را اتفاقی مطلوب و افتخاری بزرگ برای استان برشمرد که ثمره تلاش تک تک کارکنان این حوزه بوده است .

شرح طرح های برگزیده شده :

۱ – مدیریت و به کارگیری بخار آب برگشتی

بخار آب برگشتی از منابع کندانس که برای جمع آوری آب حاصل از چگالش (تقطیر) بخار در مبدل‌های حرارتی موتورخانه که قبل از اجرای طرح در فضای آزاد رها می‌شد، مدیریت شده و با اصلاح طراحی شامل اجرای لوله‌کشی از خروجی منبع کندانس تا کوئیل منابع آب گرم مصرفی، آب گرم کل بیمارستان از این طریق تأمین می‌شود. پس از اجرای طرح، به روش ممیزی تجزیه و تحلیل هزینه خدمات انرژی، نتایج مداخله بررسی شد. اجرا در دوره هشت ماهه مداخله منجر به صرفه جویی وکاهش مصرف ۱۹۷ هزار متر مکعب گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل طبق قبوض صادره شرکت گاز شد.

۲ – مدیریت و به کار گیری آب خروجی از دستگاه دیالیز

آب خروجی از دستگاه اسمز معکوس دیالیز که معادل ۱۰ لیتر در دقیقه است توسط لوله کشی به مخزن هدایت می‌شود و با توجه به اینکه آب فوق از نظر بهداشتی سالم است توسط پمپ و لوله‌کشی به دستگاه‌های ماشین لباسشوئی منتقل می‌شود.

تا قبل از اجرای طرح فوق آب خروجی به فاضلاب خروجی از بیمارستان هدایت می‌شد پس از اجرای طرح، به روش ممیزی تجزیه و تحلیل هزینه خدمات انرژی، نتایج مداخله بررسی شد. اجرای طرح فوق منجر به صرفه‌جویی و کاهش مصرف هفت هزار لیتر آب شهری در بیمارستان آتیه همدان شد.

کد خبر: 65156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =