ارائه  ۱۷۸ هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان زنجانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه ۱۷۸ هزار و ۸۸۹ نفر ساعت آموزش مهارتی به دانش‌آموزان استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا انصاری با تاکید بر اهمیت بحث ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان استان افزود: تجربه نشان می‌دهد بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است سهم بسزایی را در ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید از ترویج فرهنگ مدرک‌گرایی در جامعه دوری کرد افزود: توانمندسازی جامعه با آموزش مهارت موجب ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد آموزش دیده می‌شود و این توانمندسازی یکی از مولفه‌های توسعه، امنیت و ثبات در جامعه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صلاحیت مهارتی افراد دارای گواهینامه مورد تایید است، همچنین گواهینامه‌های مهارتی دارای ارزش جهانی و در کل دنیا معتبر است.

انصاری با اشاره به اینکه تابستان امسال طرح تابستانه مهارت در استان اجرا شد، گفت: جامعه هدف این طرح، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که آموزش‌ها به آنها به صورت رایگان ارائه شد.

وی با بیان اینکه سن ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و از ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در این طرح آموزش داده شدند، بیان کرد: مجری این طرح هم مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بودند که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی مهارت اعطا شد.

کد خبر: 65316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =