آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای برای پنج هزار نانوایی استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای برای پنج هزار نانوایی با هدف تکمیل زنجیره نان کامل برای اولین بار در کشور در این استان آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا رستمی با بیان این مطلب افزود: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و غله و خدمات بازرگانی و اتاق اصناف مرکز استان مرکزی منعقد شد.

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی صاحبان یک‌هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام، و این اداره کل نسبت به استانداردسازی در سامانه RPC سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با تاکید براینکه، ارایه آموزش مهارتی از سوی این نهاد به طور رایگان و با ارایه گواهینامه انجام می‌شود، گفت: افزایش کیفیت نان، کاهش دورریز نان، صرفه اقتصادی و تولید نان سالم از مزایای حضور افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها است. علاوه براین مزایا، نانوایانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌ای استان شوند، می‌توانند از مزایای اقتصادی تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: نهضت مهارت آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی از سال گذشته در سازمان فنی و حرفه‌ای آغاز شد تا همه اقشار جامعه از آموزش‌های مهارتی استفاده کنند.

رستمی افزود: این اداره کل ۱۹ مخاطب آموزش مهارتی دارد که نانوایان یکی از شاغلان صنفی، بنگاه‌های اقتصادی هستند که می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

۲۱ مرکز دولتی، ۳۸۰ آموزشگاه آزاد و ۱۰۶ مرکز جوار کارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر: 65436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =