همدلی و انسجام در بین پرستاران مراکز درمانی تأمین اجتماعی بالاست

پرستار نمونه کشوری از استان خراسان شمالی با اشاره به انسجام و همدلی در بین پرستاران مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی، بر برقراری حقوق برابر پرستاران زن نسبت به پرستاران مرد شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تأکید کرد.

یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین با اشاره به انسجام و همدلی بین کادر پرستاری در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرستاران در مراکز سازمان نسبت به مجموعه کادر پرستاری در شبکه بهداشت از روحیه همدلی بیشتری برخوردارند. همواره از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان خانواده بزرگ یاد می‌شود و روح این عبارت به واقع در بین همکاران پرستار احساس می‌شود. همکاران در سختی‌ها بارها و بارها شیفت‌های همدیگر را پوشش می‌دهند و همواره در شادی و غم کنار هم هستند.

کارشناس متخصص پرستاری استان خراسان شمالی با اشاره به سختی‌های شغل پرستاری، در بیان برخی از مطالبات آنها گفت: با توجه به اینکه بازنشستگی بانوان پرستار از۲۰ سال به ۲۵ سال با ۳۰ روز حقوق تغییر کرده است از این پس نیز در این زمینه پرستاران زن مانند پرستاران مرد در شرایط مساوی قرار گرفته‌اند بنابراین باید از حقوق برابر با پرستاران مرد از جمله امکان برقراری پوشش‌ بیمه‌ای برای همسر، پدر و مادر و فرزندان خود و همچنین بازماندگان آنها از حقوق بازنشستگی و مستمری در صورت بروز حوادث و مرگ بهره‌مند شوند در حالی که الان ب وجود اینکه ۷ درصد از دریافتی آنها بابت حق بیمه همانند مردان پرستار کسر می‌شود اما با این توجیه که سرپرست خانواده نیستند از این حقوق محروم هستند.

این پرستار نمونه کشوری در ادامه به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی سازمان اشاره کرد و گفت: وضعیت پرستاری در تأمین‌اجتماعی با شبکه متفاوت است. اصولا هر نیروی پرستار شاغل در مراکز سازمان تقریباً دو برابر یک نیروی دانشگاهی کار می‌کند. بنابراین با توجه به کمبود تعداد نیروهای پرستاری در سازمان، باید سختی کار افزون‌تر آنها نسبت به شبکه‌های بهداشت لحاظ شود.

یزدانی بر بازنگری چارت سازمانی درمانی و پرستاری تأکیدکرد و افزود: کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی شهرهای کم‌برخوردار بیشتر نمود دارد. در استان‌های محروم علاوه بر اندک‌بودن تعداد نیروهای پرستاری، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی نیز انگشت‌شمار است. جا دارد که سازمان در راستای برقراری عدالت دسترسی به خدمات درمانی در استان‌های محروم تدبیر کند که بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات درمانی تخصصی ناگزیر به سفر به استان‌های برخوردار با صرف هزینه‌های هنگفت نشوند.

کد خبر: 65575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =