پرستاران بیمارستان شهید دکتر لواسانی تجلیل شدند

جشن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر لواسانی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین جشن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار در بیمارستان شهید لواسانی با حضور رئیس و معاون این بیمارستان، پزشکان، مترون بیمارستان، روسای امور اداری و مالی و جمعی از پرستاران در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد و طی این مراسم ۵۰ نفر از پرستاران نمونه این بیمارستان با اهدای «لوح تقدیر»، تجلیل شدند.

پرستاران برگزیده این بیمارستان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، لازمه فعالیت در حرفه پرستاری را برخورداری از خصیصه نوعدوستی و داشتن عشق و علاقه به خدمت‌رسانی به بیماران توصیف کردند تا امکان تحمل سختی‌های این حرفه میسر شود.

رضا فلاح‌نژاد، پرستار بخش اعصاب‌ و روان این بیمارستان، از جمله افرادی است که در این جشن از او تجلیل شد.

وی با دارا بودن ۲۵ سال سابقه فعالیت، پرستاری را «عشق» توصیف می‌کند و معتقد است با وجود سختی‌های این حرفه اما پرستاران با جان و دل از بیماران پرستاری می‌کنند.

فلاح‌نژاد، مهمترین مسئله پرستاری را حقوق و دستمزد کم می‌داند و می‌گوید: «ما ماندیم اما نسل جوان کمتر تحمل می‌کند و برای همین است که پدیده مهاجرت پرستاران مواجه می‌شویم و کشورهای همجوار پرستاران ما را جذب می‌کنند.»

این پرستار نمونه می‌افزاید: نسل جوان انگیزه می‌خواهد و باید جذابیت فعالیت در این حرفه تقویت شود.

فلاح‌نژاد ادامه می‌دهد: «اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد و از طرفی پیش از این پرستاران با ۲۰ سال سابقه می‌توانستند بازنشسته شوند؛ اما اکنون باید ۲۵ سال فعالیت داشته باشند تا بتوانند از قانون سخت‌ و زیان‌آور استفاده کنند.»

فاطمه سرمست، پرستار پست سی‌سی‌یو نیز که در این مراسم از او تجلیل شد، پرستاری را «دلسوزی و مهربانی» بیان می‌کند.

وی می‌گوید: مهمترین خواسته پرستاران این است، وعده‌هایی که به آنان داده می‌شود، محقق شود. از جمله این وعده‌ها اجرای طرح تعرفه‌گذاری پرستاری است که اگر به‌درستی اجرا شود، کمی از دغدغه معیشت پرستاران کاسته می‌شود.

سرمست با دارا بودن ۲۰ سال سابقه فعالیت، نگران آینده شغلی پرستاران جوان است و در این زمینه ادامه می‌دهد: «باید برای ماندگاری نسل جوان در این حرفه چاره‌اندیشی شود و در این راستا لازم است تا انتظارات آنان از فعالیت در این حرفه برآورده شود. زیرا حیف است که به خاطر مسائل مالی و مشکلات معیشتی نیروهای جوان را از دست بدهیم. آن هم در شرایطی که درحال حاضر با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم و بسیاری از پرستاران برای پاسخگویی مناسب به بیماران ناچار به انجام اضافه‌کاری‌ هستند.»

زهره‌ سادات میراحمدی، پرستار اتاق عمل از دیگر افراد برگزیده در این جشن است که در توصیف پرستار می‌گوید: «اگر خدا بخواهد انسانی را به‌طور خاص بیافریند، روی زمین پرستار می‌شود».

او که ۲۳ سال سابقه فعالیت دارد، می‌افزاید: «بعید می‌دانم کسی که عاشق کارش باشد، نتواند ادامه فعالیت دهد. مقصودم این است که عشق به خدمت‌رسانی به مردم سختی‌های این حرفه را قابل تحمل می‌کند.»

میراحمدی مهمترین دغدغه پرستاران را کمبود نیروی انسانی بیان می‌کند: «همه پرستاران مادر یا پدر هستند و لازم است تا مدت زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و با افزایش تعداد پرستاران این فرصت فراهم می‌شود.»

این پرستار نمونه انتظار دارد تا مسائل معیشتی، جایگزین شدن نیروهای بازنشسته و کاهش شیفت‌های طولانی پرستاران حل‌وفصل شود تا آن‌ها نیز نسبت به کارشان دلگرم‌تر شوند.

سیروس مقصودی، پرستار بخش اعصاب و روان نیز از دیگر چهره‌های برگزیده این جشن است. او با بیش از ۲۹ سال سابقه فعالیت، پرستاری را «عشق و ازخود گذشتگی» تعریف می‌کند که اگر این خصیصه وجود نداشته باشد، امکان ادامه فعالیت در حرفه پرستاری میسر نمی‌شود.

او نیز مهمترین خواسته پرستاران را رسیدگی به مسائل اقتصادی بیان می‌کند: «انتظار می‌رود تا حقوق و مزایای پرستاران تامین کننده معیشت آنان باشد.»

مقصودی با اشاره به عدم اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، می‌گوید: «معلوم نیست که اجرای این طرح به نفع پرستاران باشد یا خیر و امیدواریم اجرای آن منجر به حذف سایر مزایا نشود.»

این پرستار نمونه فعالیت در بخش اعصاب‌ و روان را مستلزم برخورداری از صبوری می‌داند: «بیماران این بخش وضعیت روانی نرمالی ندارند و ما نیز آن‌ها را درک می‌کنیم و مراقب آن‌ها هستیم تا با حال خوب بیمارستان را ترک کنند. خطراتی مانند احتمال درگیری، خودکشی و سقوط از تخت برای بیماران وجود دارد که مسئولیت بسیار سنگینی است.»

محمدرضا احمدی، پرستار پرفیوژنیست اتاق عمل (خونرسانی قلب) از دیگر تجلیل شوندگان این جشن است. او پرستاری را «ایثار و فداکاری» وصف می‌کند و معتقد است کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش کنونی جامعه پرستاری را تشکیل می‌دهد.

وی که ۲۴ سال سابقه فعالیت دارد، می‌افزاید: «پرستاران جوان در مراکز درمانی ماندگاری ندارند و افرادی که به کار دعوت می‌شوند با توجه به چالش‌هایی مانند حقوق کم مایل به ادامه فعالیت نیستند.»

احمدی ادامه می‌دهد: «بسیاری از پرستاران به دلیل عشق و علاقه به حرفه باقی می‌مانند و حتی از جان و دل برای بیمار مایه می‌گذارند.»

این پرستار نمونه با اشاره به سختی کار در اتاق عمل، می‌گوید: اتاق عمل، فضایی بسیار بسته است و در این محیط با گازهای طبی سروکار داریم و مشکلات خاص خود را دارد.»

احمدی بیان می‌کند: «انتظار می‌رود تا مسئولان انگیزه مناسبی را برای فعالیت در عرصه پرستاری به ویژه برای جوانان ایجاد کنند تا کمتر مهاجرت کنند، بتوانند استخدام شوند و قدرت مالی مناسب برای تشکیل خانواده داشته باشند.»

بیمارستان لواسانی

کد خبر: 65644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =