سهمیه بنزین آذر ۱۴۰۲ چقدر است و کِی شارژ می‌شود؟

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین آذر ماه، بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (اول آذرماه) در کارت سوخت هوشمند مالکان خودروهای شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، طرح سهمیه‌بندی بنزین ماهانه که از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ با مصوبه شورای هالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اجرایی شد، طرحی است که بر اساس آن ماهانه سهمیه مشخصی بنزین یارانه‌ای به مالکان وسایل نقلیه بنزینی تعلق می‌گیرد.

بر این اساس ساعت صفر روز چهارشنبه، ۶۰ لیتر سهمیه خودروهای شخصی در کارت سوخت آنها واریز شده و سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی نیز منطبق با جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت شارژ می‌شود.

طی هفته‌های گذشته صحبت‌های متعددی درباره اجرای طرح بنزین برای همه صورت گرفته و در این قالب از تخصیص یارانه بنزین بر اساس کدملی افراد یاد می‌شود که باید تاکید کرد نظر به عدم تصویب این طرح، در ماه جاری نیز سهمیه بنزین خودروها همانند گذشته به کارت سوخت مالکان وسایل نقلیه بنزینی واریز می‌شود.

ذخیره سهمیه کارت سوخت

نکته دیگر آنکه سهمیه بنزین شارژ شده در کارت‌های سوخت باید طی مدت زمان مشخصی مصرف شود و در غیر این صورت سوخت خواهد شد.

پیش از دوره کرونا مدت زمان مصرف سهمیه بنزین ۶ ماه در نظر گرفته شده بود اما با شیوع این بیماری این مدت به ۹ ماه افزایش یافت و اکنون نیز صاحبان کارت‌های سوخت ۹ ماه فرصت دارند از بنزین یارانه‌ای اختصاص یافته استفاده کنند و در غیر این صورت سهمیه آنها مسترد می‌شود.

کد خبر: 65715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =