ماجرای وام ازدواج ۳۵۰ میلیونی چیست؟

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از در نظر گرفتن وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومانی برای سال آینده خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تا تابستان سال جاری دریافت وام ازدواج با صف‌های طولانی مواجه شده و بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به بهانه‌های مختلف سر باز می‌زدند تا اینکه رئیس جمهور دستوری ابلاغ کرده و برای صفر شدن صف‌های وام ازدواج ضرب‌العجل تعیین کرد.

کمی بعد از این موضوع نیز مقرر شد در روستاها برای ترویج ازدواج وام ازدواج تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد؛ حال نیز صحبت‌هایی از ارائه وام ۳۵۰ میلیون تومانی ازدواج مطرح شده است.

وام ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومانی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در همان توئیتر سابق یا شبکه ایکس فعلی مطلبی درباره وام ازدواج منتشر کرده و چنین عنوان کرده که برای سال ۱۴۰۳ تدابیری در نظر گرفته شده تا برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران کمتر از ۲۳ سال به منظور حمایت از جوانی جمعیت تسهیلاتی معادل ۳۵۰ میلیون تومان تعلق گیرد.

وی در این مطلب آورده است: « «سازمان برنامه و بودجه مانند پارسال، چگونگی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را از لایحه بودجه حذف کرد و اختیارش را به شورای پول‌ و اعتبار داد.

در کمیسیون تلفیق با تصویب وام ازدواج برای پسران زیر ۲۵ و دختران زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان و سایر متقاضیان ۳۰۰ میلیون، از جوانان حمایت می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی سال ۱۴۰۲

این در حالیست که تاکنون لایحه بودجه ۱۴۰۳ بطور کامل منتشر نشده و تنها بخش اول آن که مربوط به احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها است از سوی دولت رونمایی شده و ارائه این لایحه به مجلس تا هفته آینده که سرکشی نمایندگان به حوزه‌های آنها به پایان برسد، به تعویق افتاده است.

کد خبر: 65806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =