ارائه آموزش مهارتی به بیش از یک هزار نفر از آسیب‌دیدگان اجتماعی خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه آموزش مهارتی به بیش از یک هزار و ۳۹ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه این آموزش‌ها در حوزه‌ افراد آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادان بهبودیافته و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به میزان ۹۵ هزار و۲۲۳ نفرساعت در مشاغل مختلف مهارتی به صورت رایگان ارائه شده است گفت: ۷۸هزار و ۳۳۵ نفرساعت برای ۹۳۰ نفر ویژه معتادان بهبودیافته و ۱۶ هزار و ۸۸۸ نفر ساعت برای ۱۰۹ نفرآموزش مهارتی ویژه خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی ، هنرو صنایع دستی اجرا شد.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با وسعت و تنوع در رشته‌های مختلف نقش موثری در توسعه اشتغال اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: توانمندسازی، افزایش مهارت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال اقشار آسیب پذیر و یا در معرض آسیب اجتماعی از اهداف مهم این آموزش‌ها به شمار می‌روند.

نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش‌آموزان (کاردانش)، اصناف و پیشه‌وران، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و هلال احمر) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان دارای ۵۵ مرکز آموزش ثابت دولتی و ۱۴۰۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای است.

کد خبر: 66345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =