ارائه ۱۵۸ هزار نفر ساعت مهارت فنی و حرفه‌ای در خمین

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین گفت: ۱۵۸ هزار و ۳۲۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از ابتدای امسال تاکنون در واحد برادران این شهرستان ارائه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجید نصیری با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ارائه شده شامل ۳۰ هزار و ۵۳۸ نفر ساعت ثابت شهری، سه‌هزار و ۹۵۹ نفر ساعت سیار شهری و ۱۲ هزار و ۵۳۹ نفر ساعت در روستا است گفت: امسال ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر ساعت در پادگان، ۲۳ هزار و ۲۹۳ نفر ساعت در ندامتگاه، ۷۳ هزار و ۶۳۸ نفر ساعت در محیط واقعی کار و ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت در اصناف، آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

وی افزود: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی امسال در واحد برادران خمین ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین با اشاره به ۱۲۴ درصد تحقق تعهد واحد برادران مرکز فنی و حرفه‌ای خمین در ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری، بیان کرد: ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت تعهد امسال این واحد بود و در هشت ماه سال جاری ۱۶۹ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش ارائه شد.

نصیری هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلان بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

وی ادامه داد: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند

کد خبر: 66353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =