مهارت‌آموزی بیش از ۳ هزار نفر آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۹ ماه امسال با اجرای بیش از ۴۳۱ هزار نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان، سه هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب‌دیده اجتماعی در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن کامرانی‌فرد با بیان این مطلب افزود: این افراد شامل ۲۷۳ نفر خانواده‌های معتادان بهبود یافته، ۱۴۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۳۰۴ نفر زنان سرپرست خانوار، ۷۲۳ نفر معتادان بهبود یافته، ۳۹۲ نفر ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و هزار و ۲۹۸ نفر زندانیان استان هستند.

وی از مهارت‌آموزی ۲۱ کودک کار نیز خبر داد و افزود: سعی داریم در توسعه مهارت‌آموزی با توجه به تاثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افراد آسیب دیده را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۳۶۷ نفر ۹ ماه امسال در دوره‌های مهارت‌ آموزی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان شرکت کردند گفت: با اجرای چهار میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت آموزش در استان تعداد ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر زن و ۱۶ هزار و ۱۷۷ نفر مرد در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند.

کامرانی‌فرد افزود: در این مدت بیش از ۲۵ هزار و ۲۴۲ نفر در سه حوزه آزمون‌های آنلاین، هماهنگ و صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه شرکت کردند که ۱۵ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند و از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۳ نفر زن، ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بودند.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی بیشترین آزمون‌های برگزار شده با تعداد ۱۶ هزار و ۳۷۴ نفر مربوط به آزمون‌های آنلاین است که به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بین ۱۹ گروه هدف مهارت‌آموزی، دانش‌آموزان با هشت هزار و ۹۸۵ نفر و سربازان وظیفه با سه هزار و ۷۷۹ نفر بیشترین آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند.

کد خبر: 66698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =