حمایت از معلولان در قالب یارانه سفر

"علیرضا عسگریان" معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت رفاه، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت شدید و تخصیص یارانه سفر برای آنان برگزار شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی در ادامه این نشست گفت: براساس قانون و در قالب این تفاهم‌نامه، افراد دارای معلولیت شدید به صورت نیم بها امکان استفاده از سامانه‌های مختلف حمل و نقل برون شهری و استفاده رایگان از خدمات حمل و نقل درون‌شهری اتوبوسرانی و ریلی را دارند.

وی ادامه داد: حدود ۷۴۲ هزار نفر در کشور دارای معلولیت شدید هستند. محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با جامعه حدود ۲۰۰ هزار نفری امکان بهره‌مندی از مزایای مفاد تفاهم‌نامه مذکور را دارند. با توجه به استعلام افراد واجد شرایط، ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و مشمول طرح خواهند شد.

او در ادامه افزود: این خدمت نویدبخش افراد دارای معلولیت در جامعه است. سامانه حمل و نقل درون‌شهری به صورت رایگان و برون شهری در قالب سفرهای هوایی و ریلی به صورت تخفیف ۵۰ درصدی در قالب طرح مذکور در اختیار جامعه مشمولان معلول قرار می‌گیرد.

استفاده از تبصره ۱۷ قوانین بودجه در راستای تسهیل سفر معلولین

«علی‌اصغر شالبافیان» معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در ادامه مراسم امروز گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم استفاده از تبصره ۱۷ قوانین بودجه برای کمک به مردم در حوزه سفر است و تشکیل میز دسترس‌پذیر و زمینه‌سازی برای حضور معلولین در جامعه یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحدهای جدیدالاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولین در راستای تفاهم‌نامه امروز دنبال می‌شود.

او افزود: ایجاد فرهنگ دسترس‌پذیر و دسترس‌پذیر کردن شهرها در این حوزه برنامه‌ریزی شده و در این ارتباط یک دوره آموزشی گردشگری دسترس‌پذیر برای این تشکل‌های معلولان برگزار شد.

۱۶۰ هزار نفر مشمول طرح مدیریت یارانه سفر ویژه توانیابان

«مصطفی ضرغامی» عضو هیات مدیره بانک پارسیان در ادامه این مراسم گفت: تخصیص بودجه برای بخش مهمی از جامعه در قالب افراد توانخواه اقدام بسیار مهمی است. کشور در زمینه‌های مختلف امکان بهره‌مندی از جامعه ۶۰۰ هزار نفری توانخواه را دارا است. حدود ۱۶۰ هزار نفر مشمول طرح مدیریت یارانه سفر، ویژه توان‌یابان به صورت برخط خواهند شد.

وی ادامه داد: در سال مبلغ ۲ میلیون تومان به صورت بلیط نیم‌بها برای مسافرت‌های افراد توانخواه درنظر گرفته شده است.

ضرغامی اضافه کرد: کارت‌هایی برای مشمولان طرح توسط بانک پارسیان صادر و در اختیار آنان قرار داده می‌شود. این افراد در زمان پرداخت مبلغ بلیط سفرهای خود براساس یارانه تخصیص داده شده مشمول تخفیف پرداخت ۵۰ درصدی می‌شوند.

او ادامه داد: امکان خریداری بلیط‌های سفر به صورت اقساطی برای همراهان معلولین مشمول طرح درنظر گرفته می‌شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه بین وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک صادرات به امضا رسید.

کد خبر: 66775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =