فنی‌وحرفه‌ای در رشد تولید و افزایش بهره‌وری منحصر به‌فرد است

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست بررسی و تبیین برنامه‌ها و راهبردهای سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، این سازمان را خوشنام و با برنامه در تربیت نیروی انسانی و موفق و منحصر به‌فرد در رشد تولید و افزایش بهره‌وری خواند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در ابتدای این نشست با اظهار خرسندی و شعف از اقدامات سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم، گفت: توفیقات این دولت در تمام حوزه‌ها با سنوات گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر توجه ویژه به جهاد تبیین، بیان کرد: نمودارهای کمی و کیفی اقدامات سازمان فنی‌وحرفه‌ای، نشان از اقدامات مؤثر آموزشی و تربیت سرمایه‌های انسانی ماهر دارد که خروجی آن در رصد اشتغال این وزارتخانه قابل مشاهده است، ولیکن در عرصه جهاد تبیین، انعکاس این موفقیت‌ها ضروری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با مقتضیات زمان و بازار کسب‌وکار، ریل‌گذاری جدید و ارائه آموزش‌های مهارتی با الگوهای جدید تأکید کرد.

وی با اشاره به الگوهای ناموفق سنتی مشاغل در گذشته، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از انرژی، رشد تولید، افزایش بهره‌وری با تربیت نیروی کار حین‌خدمت و ... از خدمات ارزنده سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که توسط کارکنان این سازمان با عشق، آن را ادا می‌کنند.

مرتضوی همچنین بر توسعه دیپلماسی مهارت، ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت از طریق تلویزیون اینترنتی مهارت متناسب با نیاز کارفرمایان، افراد جویای کار، زنان خانه‌دار و ...، بهره‌گیری از تعامل شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در انجام مسئولیت اجتماعی، میزبانی مسابقات بین المللی مهارت و ... تأکید کرد.

رشد ۵۱ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در ادامه این نشست، ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه، ایجاد جریان ملّی مهارت‌آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی برای رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازارکار و تحولات فناوری، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر در راستای کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت را از راهبردها و سیاست‌های این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم، افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در دولت گذشته به ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر و در دولت سیزدهم به ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را ارائه کرده است.

عظیمی از رشد ۱۳۰۰ درصدی در حوزه صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، ۶۰ درصدی در واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، ۴۸ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ۷۲ درصدی صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان و ۱۱۷۰ درصدی در حوزه مسابقات آزاد، ملی و بین‌المللی مهارت در دولت نسبت به مدت مشابه در دولت قبل خبر داد.

او تصویب اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی، پس از جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای رفع یک مورد ابهام اعلام‌شده توسط شورای نگهبان و مصوب‌شدن دو بند مختص سازمان، پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اعلام عدم انطباق لایحه برنامه هفتم با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع ارتقای نظام آموزش کشور و گنجاندن آموزش‌های غیررسمی(مهارتی) در کنار آموزش‌های رسمی را از اقدامات اساسی انجام شده در زمان اخیر عنوان کرد.

معاون وزیر کار در ادامه، رشد ۴۸ و نیم درصدی عملکرد و تحقق تعهدات سازمان به‌عنوان برنامه تحولی وزارت متبوع را مرهون تلاش کارکنان ساعی و خدوم سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای برشمرد.

تجلیل از مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی مهارت

در پایان این نشست، وزیر کار از «محمد مهرابی‌فودانی»، «فرزاد ایمانی»، «سیدمهدی موسوی»، «امین آهنگر کانی»، «امیررضا بیک محمدلو»، «محمد قاسمی‌نسب»، «سیدآرمین طاهری» و «فرزاد ایمانی» مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی مهارت با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به‌عمل آورد و بر برگزاری مسابقات بین‌المللی مهارت در کشورمان تأکید کرد.

کد خبر: 66891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =