اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر در خراسان رضوی توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این صندوق طی ۹ ماهه امسال با پرداخت ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال تسهیلات توانسته است برای ۹۳۸ نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امین خوش قامت با بیان اینکه امسال ۵۹۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال تسهیلات به ۴۸۱ متقاضی زن و مبلغ هزار و ۶۱۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات به ۸۴۴ متقاضی مرد پرداخت شده است گفت: ۹۲ درصد از این پرداختی‌های کارآفرینی امید خراسان رضوی به میزان ۲ هزار و پنج میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال مربوط به ۷۹۰ متقاضی در حوزه تولید و اشتغال بوده است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات پرداختی، ۱۷۸ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال مربوط به ۲۰ فقره پرونده تسهیلات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸سال ۱۴۰۰ بوده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی ادامه داد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ ۳۹۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال مربوط به ۵۵ فقره پرونده تسهیلات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸سال ۱۴۰۱ بوده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۶۶ نفر شده است.

وی بیان کرد: همچنین امسال در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع مشترک با صندوق توسعه ملی برای ۱۵۶ فقره پرونده مبلغ ۷۱۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۲۴۰ نفر شده است.

خوش قامت گفت: سایر تسهیلات اشتغال پرداخت شده از محل منابع وجوه مردمی طی سال جاری نیز مبلغ ۷۷ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال برای ۲۱۳ فقره پرونده بوده است که از این طریق برای ۲۱۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال برای سایر تسهیلات اشتغال از محل سایر تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، مدارس غیرانتفاعی، سازمان زندان ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۶۳۴ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال برای ۳۴۶ فقره پرونده پرداخت شده است که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۹ نفر شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی درباره تسهیلات پرداخت شده به تفکیک بخش‌های اقتصادی افزود: از ابتدای سال تاکنون در بخش کشاورزی به ۱۷۶ متقاضی مبلغ ۶۳۳ میلیارد تسهیلات پرداخت شده است. همچنین در این بازه زمانی میزان تسهیلات پرداخت شده در بخش خدمات مبلغ ۵۶۲ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال به ۲۶۰ متقاضی و در بخش صنعت مبلغ ۸۰۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال به ۳۵۴ متقاضی بوده است.

خوش قامت بیان کرد: همچنین علاوه بر حوزه تولید و اشتغال در بخش وام ضروری مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال به ۵۳۵ متقاضی پرداخت شده است.

کد خبر: 67152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =