ساختار بیمه‌ها اصلاح و قوانین در حوزه سلامت اجرا شوند

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: برای افزایش سهم سلامت از GDP ، باید ساختار بیمه‌ها اصلاح و قوانین در حوزه سلامت اجرا شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد رئیس زاده، در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی بی‌هوشی قلب که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،گفت: برای تفسیر نقش رشته بیهوشی و به ویژه بیهوشی قلب می‌توان گفت، این رشته بستر و سامانه ایمن و هوشمندی است که باعث ارائه خدمات مؤثر می‌شود که هرچه این رشته پیشرفت بیشتری داشته باشد خدمات مؤثرتر خواهد بود.

وی افزود: هوش مصنوعی رقیب بشر است که با آنالیز سریع می‌تواند روابط و واقعیت را تفسیر کند و اهمیت آن در رشته بیهوشی و پیشرفت آن بسیار بالا است.

رئیس زاده اضافه کرد: خوشبختانه حرکت روبه رشدی در حوزه بیهوشی داریم و جامعه پزشکی با این رشد پیشرفت‌ها باید به سمت دستاوردهای بیشتر حرکت کند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در سال گذشته ۴۸۰۰ دانشجوی پزشکی بدون قاعده به تعداد دانشجویان افزوده شده است، گفت: باید سهم سلامت از GDP افزایش یابد، سیاست‌های اجرایی کلی سلامت اجرا شود، ساختار بیمه‌ها اصلاح و قوانین در حوزه سلامت اجرا شوند تا بتوان به دستاورد خوبی در حوزه پزشکی دست یابیم.

رئیس زاده افزود: توجه به اخلاق و جایگاه پزشکی و همچنین نقش و سابقه جامعه پزشکی باید واکاوی و مورد توجه قرار گیرد.

چهارمین کنگره بین المللی بیهوشی قلب از ۲۰ تا ۲۲ دی در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

کد خبر: 67271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =