بازرسی بیش از ۴۷۰۰ کارگاه در خراسان شمالی

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار، چهار هزار و ۷۶۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مختلف در استان در ۹ ماهه سال جاری انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، داود رنجبر با بیان این مطلب گفت: در این مدت یک‌هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر شامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، معدن و ساختمان و کارگاه‌های تولیدی صنعتی مستقر در شهرک و ناحیه های صنعتی استان انجام شد.

وی درباره آموزش ایمنی در کارگاه‌های استان گفت: برای جلوگیری از وقوع حادثه‌های ناشی از کار و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی، دوره‌های آموزشی برای کارگران کارگاه‌های ساختمانی و کارگاه‌های تولیدی صنعتی و کارفرمایان برگزار می‌شود تا آشنایی با ایمنی و توانمندسازی کارگران در این باره افزایش یابد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب ۶۰ دوره آموزشی ایمنی در ۹ ماهه امسال برگزار شد و یک‌هزار و ۷۱۵ نفر در این دوره ها شرکت کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش مربوط به دوره‌های آموزش ایمنی حوزه صنعت ساختمان است.

پلمب ۲۷ کارگاه ناایمن ساختمانی

رنجبر گفت: ۲۷ کارگاه ناایمن متخلف در زمینه قانون کار و آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت در ۹ ماهه امسال با دستور مراجع قضایی استان پلمب شد.

وی افزود: در این مدت ۱۰ کارفرمای متخلف از قوانین کار به مراجع قضایی معرفی شدند که این کارفرمایان مکلف به رفع ایراد و نواقص مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارگران بر اساس مصوبات شورای عالی کار، بیمه و همچنین تامین ایمنی کارگران در کارگاه‌ها شدند.

رنجبر با بیان اینکه بیشتر کارگاه‌های ناایمن و متخلف به لحاظ تامین ایمنی فعالیت کارگران مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است که آیین‌نامه ایمنی در این کارگاه‌ها رعایت نشده بود گفت: کارفرمایان متخلف درباره کارگاه‌های ساختمانی در صورتی که برای رفع نواقص اقدام نکنند به پلمب کارگاه ساختمانی به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار محکوم می‌شوند.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: حادثه‌های ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی همچنان در صدر فعالیت‌های کاری قرار دارد و سقوط از ارتفاع بیشترین عامل وقوع حادثه ها ثبت شد.

در استان خراسان شمالی بیش از ۷۶ هزار کارگر مشمول قانون کار هستند.

کد خبر: 67494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =