افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مستمری مددجویان توانبخشی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مبالغ مستمری مددجویان توانبخشی استان در سال جاری طی دو مرحله در مجموع، افزایشی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده درباره مددجویان توانبخشی بهزیستی بیان کرد: تعداد مددجویان مستمری‌بگیر توانبخشی استان در انتهای سال ۱۴۰۱، ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر بوده که این تعداد تا دی‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۹۷ هزار و ۶۴۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: مبالغ مستمری در سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله در مجموع افزایشی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد مددجویان دریافت‌کننده کمک هزینه معیشت ماده ۲۷، از ۱۸ هزار و ۶۴۲ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ هزار و ۸۲۷ نفر در سال ۱۴۰۲ تغییر پیدا کرده است، افزود: مبلغ این کمک هزینه در سال ۱۴۰۱ ماهیانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال رسیده است. این کمک هزینه به صورت سه ماهه به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد مددجویان دریافت‌کننده حق پرستاری خانواده‌محور در انتهای سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۶۷۸ نفر بوده که این تعداد تا دی‌ماه سال ۱۴۰۲ به پنج هزار و ۵۹۶ نفر رسیده و مبلغ آن از ۱۵ میلیون ریال ماهیانه در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۱ میلیون ریال ماهیانه در سال ۱۴۰۲ تغییر کرده است.

علیزاده ادامه داد: تعداد توانخواهان دریافت‌کننده حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی از یک هزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۴۰۱ به دو هزار و ۱۰۴ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و مبلغ آن نیز از مبلغ ۱۵میلیون ریال ماهیانه به ۲۱ میلیون ریال ماهیانه در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

کد خبر: 67645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =