تشکیل بیش از ۴۰۰ پرونده معافیت از سربازی ویژه خانواده‌های معلولان در خراسان رضوی

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل ۴۰۴ پرونده معافیت از سربازی ویژه معلولان و خانواده‌های آنان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شهرآرانیوز، حمیدرضا علیزاده با اشاره به قانون جدید معافیت سربازی ویژه معلولان بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از پرونده‌های در حال بررسی معافیت‌های ویژه معلولان مربوط به قانون جدید است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۴ مورد پرونده به معاونت وظیفه عمومی ارسال شده که افراد در حال اقدام ۲۴۰ نفر هستند؛ از تعداد مذکور هم ۴۴ نفر رد شده‌اند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فرایند معافیت‌های ویژه معلولان گفت: پس از تشکیل پرونده معافیت در شهرستان یا مجتمع مددکاری پرونده به کمیسیون سربازی ارسال می‌شود، سپس بر اساس نوع معلولیت معرفی‌نامه به مراکز درمانی فراجا صادر و فرد معلول در آن مراکز معاینه می‌شود.

وی افزود: پس از عودت معرفی‌نامه‌های ارسالی، پرونده فرد در کمیسیون اصلی به تفکیک نوع معلولیت برگزار و فرد مجددا در کمیسیون معاینه می‌شود. پس از تایید اعضای شورا، فرم سه برگی با امضای مدیرکل صادر و افراد تایید شده طی نامه به معاونت وظیفه استان اعلام و تاییدیه شورای پزشکی و فرم سه برگی برای آن‌ها ارسال می‌شود و فرد در نوبت کمیسیون‌های نظام وظیفه قرار می‌گیرد.

تجرد، شرط اصلی معافیت فرزند ذکور خانواده دارای معلول شدید

علیزاده به راه‌های معافیت خانواده‌های متقاضی اشاره و اعلام کرد: تنها خانواده معلولانی که مجرد بوده و در منزل نگهداری می‌شوند شامل قوانین جدید معافیت می‌شوند.

وی ادامه داد: ⁠مشمولانی که دارای فرد با معلولیت شدید (با تایید کمیسیون پزشکی بهزیستی) در خانواده باشند به یکی از اشکال زیر معاف خواهند شد؛ یک یا هر دوی والدین معلول شدید(یکی از فرزندان معاف می‌شود)، والد دارای فرزند معلول شدید، همسر فرد دارای معلولیت شدید مادامی که با وی زندگی می‌کند معاف می‌شود، وجود دو فرد معلول شدید در خانواده یکی از برادران معاف می‌شود و ⁠وجود یک فرد معلول شدید درخانواده درصورتی که مشمول تنها پسر سالم باشد معاف می‌شود.

کد خبر: 67731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =