بیش از ۲۵۰۰ کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵۲۰ نفر کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود فیروزی درباره کودکان امدادبگیر گفت: کودکان امدادبگیر کودکانی هستند که شرایط والدین زیستی آن‌ها بد است، برای اینکه کودک از کانون خانواده دور نشود، کودک را تحت حمایت قرار می‌دهیم و به وی کمک می‌کنیم تا کنار خانواده بماند. در حال حاضر نیز ۲۵۲۰ نفر کودک امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما به پنج گروه کودکان امداد ماهیانه می‌دهیم، بیان کرد: فرزندانی که والدین آن‌ها مجهول‌الهویه هستند یا به عبارتی نزد بستگان، اقراب و اقوام درجه دو و سه نگهداری می‌شود، فرزندی که والدینش در زندان هستند، فرزندی که والدینش اعتیاد در حال درمان دارند، فرزندانی که والدین آن‌ها مبتلا به بیماری‌های خاصی باشند و فرزندانی که سرپرستان آن‌ها مبتلا به بیماری اعصاب و روان هستند، جزو گروه کودکان امدادبگیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: یک گروه امدادبگیر دیگر کودکانی هستند که از خانه‌(مراکز شبه خانواده) به خانواده منتقل می‌شوند و تحت حمایت قرار می‌گیرند. دهک درآمدی سرپرست یا سرپرستان کودکان امدادبگیر باید بین یک تا سه باشد اما در کودکانی که والدین آن‌ها مجهول‌‎المکان و مفقودالاثر باشند، دهک درآمدی دیگر اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه مجوز امداد تا ۱۶ سال بر عهده اداره کل بهزیستی استان و ۱۶ تا ۱۸ سال بر عهده دفتر تخصصی سازمان کشور است گفت: سقف پرداخت امداد ما تا ۱۸ سالگی است؛ پسرانی که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند، اگر سرباز یا دانشجو شوند تا پایان یک مقطع تحصیلی خود تحت حمایت ما قرار می‌گیرند و اگر ابتدا تحصیل کرده و بعد به سربازی بروند نیز تا پایان سربازی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

فیروزی بیان کرد: دخترانی که بعد از ۱۸ سال وارد دانشگاه می‌شوند، امداد به آن‌ها تعلق می‌گیرد اما اگر دانشجو نشوند، سقف پرداخت امداد ما ۱۸ سال می‌شود.

وی افزود: کمک هزینه امداد ماهیانه در سال جاری مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب فرزندان واریز می‌شود. به جز این مبلغ کمک‌های جانبی دیگری مانند طرح حامی یا کمک بلاعوض نیز داریم.

کد خبر: 67924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =