درمانگاه تأمین‌اجتماعی کلیبر افتتاح شد

همزمان با ایام چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان کلیبر در استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در مراسم افتتاح این درمانگاه، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در عرض کمتر از یک سال، درمانگاهی در شأن مردم منطقه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی احداث و به بهره‌برداری رسید.

دکتر مهدی ناقوسی افزود: ۵۳ درصد مردم کشور تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که در دولت سیزدهم، اقدامات بسیار ارزشمندی در توسعه خدمات در بخش‌های درمانی، بیمه‌ای و اقتصادی این سازمان انجام شده است.

وی گفت: در حوزه درمان مستقیم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۷ میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی سازمان داشتیم که به‌صورت رایگان خدمات ویزیت، دارو، رادیولوژی و آزمایشگاهی را دریافت کردند. همچنین بیش از یک میلیون بیمار بستری در بیمارستان‌های سازمان در این سال، به‌صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کردند.

دکتر ناقوسی با اشاره به اضافه شدن بیش از یک هزار تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستانی این سازمان در دو سال گذشته، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور در حال طراحی، ساخت و تکمیل است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام جواد شکرنژاد امام جمعه کلیبر نیز در این مراسم، ضمن تبریک ایام‌ا... دهه مبارک فجر و عید سعید مبعث، تلاش‌های مدیران تأمین‌اجتماعی استان و نماینده این شهرستان در راه‌اندازی و افتتاح این درمانگاه را ستودنی دانست و گفت: کارهای خوبی در این سال‌ها انجام شده که با جهاد تبیین باید به اطلاع مردم رسانده شود.

حسین حاتمی نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قابل دفاع خواندن عملکرد مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در این منطقه از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و مسئولان استانی در راه‌اندازی این درمانگاه قدردانی کرد و گفت: بخش قلب بیمارستان کلیبر هم به‌زودی افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر حسن سیدی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با اشاره به صدور مصوبه تأسیس این درمانگاه در سال ۱۳۸۷ گفت: بعد از ۱۵ سال وقفه، درمانگاه کلیبر در دولت سیزدهم در کمتر از یک سال تجهیز شده و به بهره‌برداری رسید.

دکتر سیدی افزود: این درمانگاه در ۹۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسیده است. ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت‌خوابی جدید در محل بیمارستان ۲۹بهمن تبریز نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

شهرستان کلیبر بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی است و عملیات اجرایی احداث درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهرستان با ۳۰۰ مترمربع مساحت از اسفند سال ۱۴۰۱ در طبقه همکف شعبه تأمین‌اجتماعی کلیبر شروع شد. این درمانگاه دارای بخش‌های ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، مامایی، داروخانه و تزریقات است.

کد خبر: 68117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =