تأمین رفاه اجتماعی مردم در اسلام از فضیلت‌های بزرگ است

«آیت‌الله حسین نوری‌همدانی» از مراجع عظام تقلید گفت: در دین مبین اسلام تأمین رفاه اجتماعی مردم از فضیلت‌های بزرگ به‌شمار آمده و به تلاش برای رفع فقر، ‌ ظلم و جهل در جامعه تأکید فراوان شده‌ است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی روز پنج‌شنبه در دیدار «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه بیان داشت: در اسلام رفاه مردم بسیار اهمیت دارد و فقر و ظلم و جهل باید در اجتماع از میان برداشته شود، چرا که با وجود آن‌ها، جامعه دچار گرفتاری است.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سال‌های سال پادشاهان در آن حکومت می‌کردند و بیشترین رفاه را برای خود می‌خواستند و به مردم توجهی نداشتند اما امام راحل با انقلاب اسلامی قدم به عرصه گذاشتند و تأکید کردند باید فقر، ‌ ظلم و جهل از میان برداشته شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: در این نگاه مردم باید بتوانند نیازهای زندگی خود را بدون دغدغه تامین کنند، عدالت در برابر ظلم حاکم شود و دانش جای جهل را بگیرد، امام راحل بر اساس آیات قرآن کریم و روایت اهل بیت(ع) این رویکرد را دنبال کردند و توجه به رفاه مردم را در اولویت کاری مسئولان قرار دادند.

این مرجع عالیقدر تقلید گفت: در اسلام هر فرد وظیفه دارد علاوه بر خودسازی در ساختن اجتماع سالم و نیز رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش کند و این مسأله باید در جامعه ما هرچه بیشتر ترویج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، بیان داشت: این جنایت‌کاران که دشمنان ادیان و پیامبران الهی نیز هستند روزانه صدها نفر از مردم مظلوم را در غزه به شهادت می‌رسانند تا حدی که برخی پیکر شهدا در زمین مانده‌است، انسان نمی‌تواند نسبت به این جنایت بی‌تفاوت باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این که بسیاری از گرفتاری‌های امروز جهان از صهیونیست‌ها ناشی می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و از طرف دیگر صهیونیست‌ها در جریانات سیاسی آمریکا نقش‌آفرین هستند، در این شرایط باید در برابر توطئه‌های دشمنان بیش‌ از پیش هوشیار بود.

ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با آیت‌الله العظمی «حسین نوری‌همدانی» از مراجع عظام تقلید، گفت: در دولت سیزدهم سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که ۸۰۰ هزار مورد آن خالص یعنی منهای افرادی است که بازنشسته شده یا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی افزود: دولت طرح‌های زیادی را برای گسترش رفاه اجتماعی در دستور کار دارد و تلاش می‌کند خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم در این طرح‌ها مورد توجه باشد.

مرتضوی با اشاره به این که اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌شدگان با رشد بسیار زیادی همراه است، افزود: به‌طور کلی پنج صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود و این صندوق‌ها بیش از هفت میلیون بازنشسته را در سطح کشور تحت پوشش دارند.

او با تأکید بر تنوع خوب صندوق‌های بیمه‌ای در کشور و خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، ادامه داد: از جمله این صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

وزیر کار دولت سیزدهم اضافه کرد: در دولت مردمی، براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب نزدیک به ۱۰۰ درصد اقشار مختلف جامعه از بیمه پایه برخوردارند و می‌توانند از مزایایی که برای بیمه‌شدگان درنظر گرفته شده‌است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: از جمله بیمه‌های وابسته به وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی است که بیمه‌شدگان آن در صورت مراجعه به مراکز ملکی سازمان در سه سطح مختلف خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

مرتضوی توضیح داد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی تا ۹۰ درصد و در صورت مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی تا ۷۰ درصد خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

او درباره تلاش صورت‌گرفته برای بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان نیز گفت: در سال بیش‌ از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه می‌شود.

وزیر کار با اشاره به موضوع توزیع کالابرگ الکترونیکی برای تأمین نیاز مردم، بیان کرد:‌ در این رابطه با تلاش و اصلاحات صورت‌گرفته، طرحی در حال اجراست که به تأمین نیازهای غذایی مردم توجه جدی دارد و در آن علاوه بر یارانه به افراد براساس دهکی که در آن قرار دارند اعتباری برای خرید ۱۱ قلم کالا داده می‌شود. استقبال از این طرح بسیار خوب بوده‌است و تاکنون حدود ۲۲ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

تأمین رفاه اجتماعی مردم در اسلام از فضیلت‌های بزرگ است

کد خبر: 68325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =