سوئیچ ۳۰۲ صندوق فروشگاه متخلف در توزیع اقلام کالابرگی هرمزگان بسته شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: طبق آخرین آمار اخذ شده تا امروز سوئیچ ۳۰۲ فروشگاه به دلیل تراکنش‌های مشکوک و تخلفات در استان غیرفعال شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی در بستر شبکه ملی اعتبار(( شما)) به عنوان استان پایلوت در استان هرمزگان آغاز شد و بعد از موفقیت در سراسر کشور اجرا شد گفت: تا پنجم اسفند ماه سال جاری بیش ۱۶۱ هزار خانوار هرمزگانی بیش از ۵ هزار میلیارد ریال خرید ازاقلام کالابرگی انجام داده‌اند که دو هزار میلیارد ریال آن ازمحل اعتبار یارانه استان هزینه شده و ۲۹۰۷ ترمینال در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به تشریح طرح‌های شبکه ملی اعتبار پرداخت و بیان کرد: با هدف حمایت مضاعف از سبد غذایی یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم، مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان ((طرح فجرانه)) در دهه فجر آغاز شد. در این طرح کلیه خانواده‌های دهک اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای کالابرگی می‌شوند. بر اساس این طرح خانوارهای دهک اول تا هفتم قیمت هر یک از قلم کالا برگی را با قیمت سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌کنند و ما به‌التفاوت آن از محل اعتبار دولت تامین می‌شود.

آغاز طرح یسنا برای مادران باردار و شیرده

معین وزیری ادامه داد: با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده دارای فرزند زیر دو سال در بستر شبکه ملی اعتبار، طرح یسنا آغاز شده است.در این مرحله کلیه مادران باردار و شیرده دارای فرزند زیر دو سال که در دهک اول درآمدی هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: مادران مشمول این طرح می‌توانند از سبد غذایی مشتمل بر پروتئین،لبنیات،غلات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی تا مبلغ ۴۰۰ هزار تومان خرید کنند. این اعتبار نیز به کد ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از آغاز مرحله دوم طرح تامین و ارتقا امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال خبر داد و گفت: اعتبار خرید سبد غذایی کودکان پنج تا ۵۹ ماه در دهک‌های اول تا هفتم درآمدی که بر اساس سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشمول طرح شده‌اند به حساب سرپرست خانوار کودکان مشمول منظور شده است.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای دو مرحله مبلغ ۲ میلیون تومان به ازای هر کودک زیر ۵ سال دارای سو تغذیه در دهک‌های درآمدی یک تا پنج و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر کودک دارای سوء تغذیه دهک درآمدی ۶ و هفت در حساب سرپرستان خانوار شارژ شده و از طریق فروشگاه‌های عضو شبکه ملی اعتبار امکان خرید میسر است. این حمایت بلاعوض بوده و هر سه ماه یک بار کودکان مشمول طرح توسط بهورزان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و خانه‌های بهداشت ارزیابی مجدد می‌شوند و شرط استمرار شارژ حساب خانوار بهبود روند رشد کودکان است. بست غذایی مشتمل بر پروتئین، لبنیات، غلات، حبوبات، سبزی، میوه و مغزدانه مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

شناسایی فروشگاه‌های متخلف در طرح فجرانه

معین وزیری در ادامه بیان کرد: تخلف برخی فروشگاه‌ها منجر به ازدحام جمعیت برای بهره‌مندی از طرح فجرانه شده است که با پیگیری و بازرسی‌های مستمر از فروشگاه‌های متخلف شناسایی شده است.

وی افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار غیرواقعی، فاکتورسازی‌های جعلی درباره جابه‌جایی اقلام و کاهش ۱۱ قلم به یک قلم را به عنوان مهم‌ترین تخلفات فروشگاه‌ها بر شمرد و گفت: تا امروز سوئیچ ۳۰۲ فروشگاه متخلف در استان غیرفعال شده است و در بازدیدهای مستمر از سوی بازرسان اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان و شهرستان‌های تابعه به همراه بازرسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی به مدیران فروشگاه‌ها مبنی بر رعایت مقررات تذکرات لازم داده می‌شود.

کد خبر: 68534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =