استقبال ۶۷ درصدی از طرح «فجرانه» کالابرگ الکترونیکی

استقبال دهک‌های مشمول از طرح «فجرانه» کالابرگ الکترونیکی از ۶۷ درصد عبور کرد و اکنون با اجرای این طرح ۳۶.۳ همت به سمت سفره مردم و ارتقا امنیت غذایی آنها هدایت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش برای تشویق یارانه بگیران دهک یک تا هفت درآمدی از اجرای طرح «فجرانه» در قالب کالابرگ الکترونیکی و افزایش اعتبار یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان خبر دادند تا مبلغ یارانه به سفره مردم وارد شود تا قدرت خریدشان افزایش یابد.

به این ترتیب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را به مرحله اجرا درآورد. طرحی که به واسطه آن یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید از میان ۱۱ قلم کالایی که مشخص شده تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف بر یارانه جهت خرید دریافت می‌کنند.

این طرح سه ماهه که از ۱۷ بهمن امسال آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و از سوی مشمولان طرح با استقبال خوبی مواجه شده است.

«سید رضا یحیوی» مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره استقبال از این طرح گفت: در ۱۷ روزی که از اجرای این طرح گذشته، تا کنون حدود ۳۶.۳ هزار میلیارد تومان پول به سمت سفره غذایی و جهت ارتقا امنیت مردم هدایت شده است.

وی افزود: این پول توانسته علاوه بر تاثیر مستقیم در زندگی و امنیت غذایی مردم، اثر خوبی در رونق بازار و کارخانه‌جات تولید محصولات مربوط به سبد غذایی طرح کالابرگ بگذارد.

یحیوی گفت: از این ۳۶.۳ همت که به سمت سفره مردم هدایت شده، ۸.۴ همت آورده دولت و ۲۷.۹ همت آورده مردم است. در ۱۷ روز آغازین این طرح استقبال مردم به بیش از ۶۷.۶ درصد رسید. به صورت میانگین سهم دهک‌های اول تا سوم یک سهم ۷۴ درصدی استقبال از این طرح است.

بر اساس این گزارش،شارژ تشویقی یارانه از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت به مدت سه ماه در همین تاریخ در حساب افراد شارژ می‌شود و آن‌ها می‌توانند روز بعد خرید خود را انجام دهند. اگر در ماه فرد خریدی انجام ندهد، اعتبار آن صفر شده و به ماه بعد انتقال نمی‌یابد. اکنون بیش از ۲۱۰ هزار فروشگاه به این طرح متصل شده‌اند و تعداد زیادی فروشگاه در حال بررسی برای متصل شدن به این شبکه هستند

کد خبر: 68588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =