تحقق ۱۳۶ درصدی تعهد اشتغال سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تحقق ۱۳۶ درصدی تعهد اشتغال این استان با تلاش و همگرایی بخش‌های مختلف در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر کاشانی با بیان اینکه ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد گفت: تاکنون حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برابر با ۱۳۶ درصد تعهد محقق شده است و بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در استان سمنان مربوط به ۱۴۰۲ در رسته‌هایی از جمله خدمات، کشاورزی، صنعت و معدن است.

وی ادامه داد: ۴۴ درصد اشتغال ایجادشده در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون در زمینه خدمات، ۲۶ درصد در زمینه صنعت و معدن و ۳۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: هر فردی که مشمول بیمه تامین اجتماعی و قانون کار شود و در ۱۲ ماه سال دارای شغل باشد، به عنوان ایجاد یک فرصت شغلی درنظر گرفته می‌شود.

وی افزود: فرصت‌های شغلی ایجادشده از طریق ارسال پیامک، تماس تلفنی و یا حضور در محل فعالیت بررسی و راستی آزمایی و صحت‌سنجی می‌شود.

نرخ بیکاری استان سمنان در پاییز ۱۴۰۲، با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۵.۸ دهم درصد رسید.

بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، پس از استان‌های مازندران با نرخ ۵.۱ درصد، خراسان رضوی با نرخ ۵.۳، تهران با ۵.۴ درصد، خراسان جنوبی با نرخ ۵.۵ درصد و ایلام با نرخ ۵.۷، سمنان با نرخ ۵.۸، کمترین نرخ بیکاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ تجربه کرد.

از جمله عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان می‌توان به اهتمام بر احیای واحدهای تولیدی راکد طی دو سال گذشته اشاره کرد.

بر پایه آخرین گزارش‌ها، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن ٣٧ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است؛ بقیه سهم اشتغال این استان در بخش خدمات است.

کد خبر: 68677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =