انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه خیام و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و دانشگاه خیام به منظور گسترش همکاری‌های مشترک و حرکت در مسیر زمینه‌سازی و نقش‌آفرینی نیروی انسانی کارآمد در محل ساختمان پردیس یک این دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، در انعقاد این تفاهم‌نامه که با حضور محمد امین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، ابراهیم براتی، ریاست دانشگاه خیام و سایر مدیران و معاونان هر دو دستگاه برگزار شد بابایی گفت: امروز دانشگاه‌های نسل چهارم ماهیتی کارآفرین، خلاق و پیشرو دارند و می‌توانند در حل مشکلات و مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین حوزه‌های مهارتی و رشته‌های تحصیلی اشتغال محور نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: آنچه امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است توجه به چالش‌های حوزه صنعت و کارآفرینی است که باید از همه ظرفیت‌های زیست بوم استان در جهت ارتباط مناسب بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی استفاده کرد و نیروهایی تربیت کرد که بتوانند با بهره‌گیری از توان دانشگاه و استفاده از ایده‌های دانشگاهی برای پیشرفت توسعه صنعت استان تلاش کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در دانشگاه وجود بازار کار از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: نیاز محور نبودن جذب دانشجویان باعث می‌شود تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار و تعداد زیادی پست خالی در کسب کارها ایجاد شود.

بابایی افزود: از خرداد ماه تاکنون ۵۵۰۰ فرصت شغلی از سوی کسب وکارها ثبت شده است که منجر به جذب ۴۵۰ نفر شده است.

در این جلسه از سوی دانشگاه خیام نیز توانایی‌ها و زمینه‌های همکاری از جمله اهمیت اشتغال نسبت به تحصیلات آکادمیک غیر کارآفرین، برگزاری جلسات امیدآفرینی برای دانشجویان با دعوت از کارآفرینان برتر، اجرای طرح مهارت‌آموزی از طریق انجمن‌های علمی و الزام آنها به برگزاری دوره‌های مهارتی به موازات تحصیلات آکادمیک برای ایجاد فرصت های بیشتر شغلی و اعلام آمادگی برای فعالیت‌های مشترک در زمینه های کارآفرینی،اشتغال و ایجاد امید و انگیزه برای نسل جوان و ...مطرح شد.

در خاتمه نیز تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اهداف تقویت زیست‌بوم نوآوری ،فناوری و کارآفرینی، تعامل و همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و ترویجی با محوریت تعاون، اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار، ارتقای توانمندسازی کارجویان، کمک به شاخص های اشتغال و ... به امضاء رسید.

کد خبر: 68689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =