اعتبار ۷۶۰ میلیون تومانی قطعات کاشت حلزون بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از اعتبار ۷۶۰ میلیون تومانی قطعات کاشت حلزون در بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده با بیان اینکه درحال حاضر حدود هشت هزار و ۳۵۶ نفر آمار معلولان شنوایی‌ در سطح استان است گفت: با توجه به غربالگری‌ای که انجام می‌دهیم، آمار معلولان شنوایی در سطح استان ۶.۵ درصد شده که آمار نسبت به گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی در رابطه با خدمات ارائه شده در مراکز بهزیستی استان بیان کرد: اگر کودکی از ابتدای تولد مشکلی در مورد کم‌شنوایی یا کاشت حلزون داشته باشد، تا ۱۵ سالگی در مراکز از آن‌ها نگهداری و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در رابطه با عمل کاشت حلزون و تسهیلاتی که پرداخت می‌شود افزود: عمل کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال رایگان بوده و بهترین زمان کاشت حلزون، ۱ تا ۳ سال است. امسال حدود ۱۴۷ نفر کاشت حلزون در استان انجام دادند. در ارتباط با خدمات قطعات مورد نیاز آن، ما کمک‌های مالی انجام می‌دهیم؛ امسال حدود ۷۶۰ میلیون تومان از ابتدای سال اعتبار در مورد قطعات مورد نیاز داشتیم.

وی درباره غربالگری شنوایی گفت: قبلا آمار گروه شنوایی ۱۱ تا ۱۳ درصد نسبت به آمار معلولان بود و از زمانی که غربالگری شنوایی آغاز شد، در ۶ ماهه اول امسال حدود ۵۰ هزار و ۵۰۲ نفر غربالگری شدند. تمام زایشگاه‌های سطح استان و برخی از مراکزی که از علوم‌پزشکی یا بهزیستی مجوز دارند، تقریبا ۹۹ درصد کودکانی را که متولد می‌شوند، پوشش داده‌اند. نوزادان در یک ماه اول تولد غربالگری می‌شوند و اگر مشکل شنوایی داشته باشند، بلافاصله حمایت‌های بهزیستی آغاز می‌شود.

علیزاده درباره تعداد مراکز خانواده و کودک کم‌شنوا در استان بیان کرد: ما در سطح استان ۶ مرکز داریم که تعداد سه مرکز در مشهد و سه مرکز دیگر در سبزوار، نیشابور و کاشمر مستقر هستند.

وی با اشاره به یارانه‌ای که بهزیستی ماهیانه به این مراکز تخصیص می‌دهد، افزود: بهزیستی تقریبا برای هر فرد ماهیانه ۲ میلیون و ۵۶۰ هزارتومان اختصاص می‌دهد و تعداد ۴۳۰ نفر در این مراکز در حال نگهداری هستند.

کد خبر: 68698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =