ایجاد پنج هزار شغل جدید در استان بوشهر

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر از ایجاد پنج هزار شغل جدید در استان با توسعه طرح‌های جدید صنعتی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، ضرغام حیدریه صبح یکشنبه در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و توسعه واحدهای جدید صنعتی و تولیدی جزو اولویت‌های استان است.

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر با بیان اینکه ۵ هزار اشتغال صنعتی جدید در استان بوشهر ایجاد می‌شود گفت: در حال حاضر ۷۶ فقره طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان بوشهر در بخش‌های مختلف صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۱۱۳ نفر در دست اجرا هستند.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷۳ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال پنج هزار نفر توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر صادر شده است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۱ شهرک صنعتی، ۱۰ ناحیه صنعتی و همچنین موقعیت جغرافیایی مطلوب نظیر همسایگی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بنادر متعدد جهت انجام صادرات به کشورهای مختلف می‌تواند فرصت خوبی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری باشد. حسن بحرینی گفت: اقدامات متعددی نظیر تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پرداخت تسهیلات بانکی، پیگیری رفع مشکلات اجرای طرح‌ها از طریق دستگاه‌های اجرایی استان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از صنایع و رشد تولید صورت گرفته است.

کد خبر: 68700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =