برگزاری کارگاه آموزشی "نگارش جامع مددکاری و بوم شناختی" در بهزیستی مازندران

کارگاه آموزشی نگارش جامع مددکاری و بوم‌شناختی ویژه کارشناسان دفتر توانمندسازی زنان و خانواده و مددکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران با حضور معاون اموراجتماعی بهزیستی استان، در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، وحید حسین زاده با اشاره به اهمیت گزارش‌نویسی در مددکاری اجتماعی گفت: مددکاری اجتماعی به عنوان شغلی حساس در حوزه پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. شناسایی مشکلات مددجویان در این حوزه به‌وسیله گزارش‌نویسی، تحلیل و دسته‌بندی می شود و گزارش‌نویسی در مددکاری اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در راستای آموزش رویکردهای مفید در تصویرسازی پیچیدگی‌های زندگی خانوادگی زنان سرپرست خانوار و کلیه گروه‌های هدف، دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی مازندران با برگزاری کارگاه یک روزه به آموزش مفاهیمی چون گزارش مددکاری، گونه‌های گزارش‌نویسی، ویژگی‌های یک گزارش خوب، سیستم‌های اصلی مددکاری اجتماعی، شجره ی خانوادگی"نسل نگار"(نگاره ی نسل‌ها) و رویکردهای اصلی بوم شناختی پرداخت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: در این دوره آموزشی با انجام کار گروهی درباره یک کیس انتزاعی با ترسیم شجره نامه- خط سیر زمانی خانواده و نقشه بوم شناختی، شرکت‌کنندگان مباحث مربوطه را آموزش دیدند.

کد خبر: 68701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =