پیشنهاد رشته «تعاون با گرایش اقتصاد» از سال آینده

معاون امور تعاون وزارت کار از رایزنی با چند دانشگاه کشور برای راه‌اندازی رشته «تعاون با گرایش اقتصاد» از سال آینده خبر داد و گفت: دنبال این هستیم تا درس تعاون با رویکرد اقتصادی برای دانشجویان همه دانشگاه ها ارائه شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، حامد ویس کرمی ضمن بیان این مطلب گفت: ما به دنبال این هستیم نیروهای متعهد، متخصص و با مهارت در کشور تربیت شوند، در این زمینه دنبال ایجاد رشته های دانشگاهی در حوزه تعاون با گرایش اقتصاد در دانشگاه ها هستیم و در این زمینه مذاکراتی راانجام می دهیم به طوریکه با چند دانشگاه به تفاهم رسیدیم تا نسبت به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در حوزه تعاون در دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) صورت خواهد گرفت.

ویس کرمی با بیان اینکه دنبال رایزنی هستیم درس تعاون با رویکرد اقتصادی برای دانشجویان همه دانشگاه ها ارائه شود، گفت: تا کنون رشته ای تعاون به این شکل که اختصاصا به تربیت نیرو در این حوزه اقدام شود در دانشگاه ها وجود نداشت. اگر چه برخی دانشگاه ها در این زمینه اقداماتی را انجام داده بودند اما در حوزه تعاون با رویکرد اقتصادی اقداماتی را انجام نشده بود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص امکان بورسیه دانشجویان رشته تعاون توسط این وزارت خانه نیز یادآور شد: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است اما می شود جز برنامه های آتی در نظر گرفت تا دانشجویانی که در این بخش تحصیل می کنند بورسیه شوند.

ویس کرمی همچنین گفت: هنوز دانشگاه هایی که پذیرفته اند تا رشته تعاون را راه اندازی کنند، مشخص نشده است و در حال رایزنی هستیم دانشگاه ها سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو در این حوزه کنند.

کد خبر: 68708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =