استقبال بیش از ۳۹۸ هزار خانوار همدانی از طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون ۳۹۸ هزار و ۵۸۳ خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالاهای اساسی کرده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از خانوارهای مشمول از کالابرگ الکترونیک استفاده کردند بیان کرد: با تمهیدات صورت گرفته، هزار و ۶۴۷ پایانه فروشگاهی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنفی در سطح این استان در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می‌کنند و از این فروشگاه‌ها تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تراکنش به ثبت رسیده است که پوشش قابل قبولی است.

وی ادامه داد: در قالب کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوارهای دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر ۵۰ درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشته باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال ارتقای سلامت خانواده‌ها و کمک به دهک‌های پایین جامعه است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت اجرا می‌شود.

شعبانی گفت: طرح جدید کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

وی افزود: دولت در این طرح، دهک‌های اول تا هفتم را تحت پوشش قرار داده و می‌خواهد دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دولت به دنبال مهار تورم به خانوارهای یارانه‌بگیر که کالا خرید کنند یارانه تشویقی می‌دهد،بیان کرد: در طرح فجرانه مبلغ تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و دهک‌های درآمدی یک تا سوم که چهار میلیون ریال یارانه می‌گیرند، در طرح تشویقی به شرط خرید در طرح کالابرگ مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و دهک‌های چهار تا هفت به سه میلیون ریال یارانه دریافتی، به شرط خرید در طرح کالابرگ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه دریافت می‌کنند.

کد خبر: 68712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =