سهم ۶۰ درصدی صورتحساب‌های مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی از کل هزینه‌های درمان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: سهم هزینه های نسخ و صورتحساب‌های مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی از کل هزینه های درمان حدود ۶۰ درصد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی اصفهان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و دبیر شورای منطقه ۴ مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان نمایندگان مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی و منطقه کاشان گفت: در بخش درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۹۰ مرکز بیمارستانی و درمانگاهی و دی‌کلینیک به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سایر مراجعان خدمات ارائه می‌دهند و در بخش درمان غیرمستقیم هم سازمان برای خرید خدمات مورد نیاز با حدود ۵۲ هزار مرکز تشخیصی و درمانی، طرف قرارداد است که ۲۰ هزار و ۴۷۷ مورد آنها را پزشکان تشکیل می دهند.

محمد رجالی ادامه داد: تغییرات در ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه، افزایش امید به زندگی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و علوم پزشکی در عرصه‌های مختلف شناخت و مدیریت بیماران از عواملی هستند که منجر به افزایش هزینه‌های بخش سلامت شده است و لذا باید مدیریت اقتصادی منابع بخش سلامت و یا اقتصاد سلامت مدنظر قرار گیرد و بحث اقتصاد سلامت یک نیاز اساسی است.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سازمان در سال ۱۴۰۱، هزینه بخش درمان حدود ۷۴ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان اعلام شده است. در سال مذکور، هزینه نسخ سرپایی مراکز طرف قرارداد حدود ۲۶ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان و هزینه صورتحساب‌های بستری مراکز طرف قرارداد هم حدود ۱۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان بوده و لذا سهم هزینه‌های نسخ و صورتحساب‌های مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی از کل هزینه های درمان حدود ۶۰ درصد است.

در ادامه جلسه احمد طباطبایی، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان اصفهان به اهداف و دستور کار جلسه و دستور غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم برای بررسی، بازنگری و به روزرسانی دستورالعمل‌های نظارت و بازرسی و کمیته فنی حوزه درمان غیرمستقیم اشاره کرد.

وی بیان کرد: برخی از ساختار تشکیلاتی معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی از جمله کسری نیروی اداره نظارت و بازرسی و همچنین کارشناسان ناظر بیمارستانی نیاز به بازنگری و اصلاح ساختار مذکور دارد.

در بخش دیگری از جلسه غلامپور، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدی، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری و باقری، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان مرکزی، مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات مربوط به ساختار تشکیلاتی، کسری نیرو، فرایندهای تخصصی حوزه درمان غیرمستقیم، زیرساخت‌های اطلاعاتی و نرم افزاری این بخش و راهکارهای پیشنهادی را مطرح کردند.

سپس رؤسای اداره نظارت و بازرسی و نیز رؤسای اداره رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان و خرید راهبردی مدیریت‌های درمان عضو شورای منطقه ۴ مدیریت های درمان و کارشناسان ادارات مذکور که در جلسه حضور داشتند؛ با توجه به محورهای مدنظر مدیرکل درمان غیرمستقیم ، دستورالعمل‌های موجود نظارت و بازرسی و کمیته فنی حوزه درمان غیرمستقیم را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر: 68724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =