هر نسخه دارویی بیماران دیابتی ۶۳۰ هزار تومان هزینه دارد

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قم گفت: بیش از ۱۲۴ هزار نسخه بیماران دیابتی در ۱۱ ماهه نخست امسال بررسی شد که به طور میانگین هزینه هر نسخه دارویی بیماران دیابتی بالغ بر ۶۳۰ هزار تومان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قم، مهدی محصل، بیان کرد: بر اساس گزارش نسخ بررسی شده در بخش مراکز طرف قرارداد تعداد ۱۲۴ هزار نسخه دارویی بیماران دیابتی بیماران تحت پوشش بررسی و برای هر نسخه دارویی مبلغی بالغ بر ۶۳۰ هزار تومان حمایت بیمه‌ای انجام شده است.

وی افزود: از تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه دارویی بررسی شده در دفتر اسناد پزشکی مدیریت درمان استان قم ،۵ درصد نسخ مربوط به بیماران دیابتی است که با توسعه فرهنگ پیشگیری و مراقبت‌های پیش از ابتلاء به دیابت، می‌توان هزینه‌های بیماران را کاهش داد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قم گفت: مدیریت درمان استان قم با راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت در مراکز تابعه در قم علاوه بر شناسایی بیماران نسبت به آموزش آن‌ها نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد .

بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت می‌توانند به کلینیک های دیابت مراکز تابعه مدیریت درمان استان قم از جمله بیمارستان امام رضا (ع)، پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن و پلی‌کلینیک دکتر غرضی مراجعه کنند.

اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان استان قم نیز علاوه بر مدیریت کلینیک های دیابت، اقدام به راه‌اندازی کانال آموزشی و اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/dtaminqom با عنوان پیک سلامت به ادرس ذیل کرده است که بیمه‌شدگان می‌توانند با عضویت در این کانال اطلاعات مفیدی را تحت نظر متخصصان دیابت دریافت کنند.

کد خبر: 68757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =