ایجاد زمینه اشتغال بیش‌از ۱۹۰۰ مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: زمینه اشتغال بیش‌از یک‌هزار و ۹۵۸ مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای در ۱۱ ماه سال‌جاری در استان فراهم شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،رحیم یونسی با بیان این‌که تعهد آموزشی این مجموعه در سال‌جاری دو میلیون و ۸۵۴ هزار و ۳۸۰ نفر ساعت تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۲۶ درصد آن محقق و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۵۸ نفر مهارت‌آموز فراهم شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی(TMC) در دانشگاه‌های استان اردبیل، افزود: در این راستا این مراکز در دانشگاه‌های مقدس اردبیلی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد با اجرای ۳۸ دوره در قالب ۱۶ حرفه ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال جمع کل آموزش‌دیده‌ها ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۱۰ نفر ساعت ثبت شده که ۱۲۶ درصد تعهد سال‌جاری در ۱۱ ماهه امسال محقق شده است.

وی از رتبه نخست این اداره‌کل در ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: به ‌دلیل تحقق ۱۲۶ درصدی تعهد ارائه آموزش مهارتی جامعه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رتبه نخست در ۱۰ ماهه امسال را کسب کرد.

یونسی اردبیل عملکرد و تنوع دوره‌های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۹ دوره ویژه حاشیه‌نشینی شهرها، محیط‌های واقعی کار ۲۸۲ دوره، ۱۴۳ دوره آموزشی در زندان‌ها و ۴۴۴ دوره در پادگان‌های نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

وی به اشتغال آموزش‌دیده‌ها اشاره کرد و افزود: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه دارد و در ماه پایانی امسال زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۵۸ نفر آموزش‌دیده‌های استان در شرکت‌ها، صنایع و صنوف مختلف فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به تشکیل کارگاه‌های آموزشی در صنایع سیار و ثابت در شهرها و روستاها، جوار بین صنایع و کارگاهی تحت پوشش نهادهای حمایتی و دانشگاه‌های استان، بیان کرد: در مجموع ۱۵ هزار و ۱۷۸ نفر دوره طی ۱۱ ماهه امسال در ۳۱۲ حرفه به جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

کد خبر: 68791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =