انجام بیش از ۱۶۰۰ مورد ماموگرافی در بیمارستان تامین‌اجتماعی امام علی(ع) چهارمحال‌وبختیاری

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از انجام ۱۶۷۸ مورد ماموگرافی در بیمارستان امام علی(ع) چهارمحال و بختیاری طی۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، مصطفی فلاحی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان جهان و ایران و دومین عامل مرگ ناشی از سرطان در بین زنان است در کشور ما نیز میزان ابتلا به آن در حال افزایش است، بطوریکه امروزه از هر ۱۲ خانم ایرانی یک نفر مبتلا به سرطان پستان می‌شود.

وی افزود: تشخیص به موقع این سرطان امکان درمان موفق و حتی در مواردی درمان قطعی این بیماری را دارد و ماموگرافی از جمله ابزار تشخیصی مورد نیاز بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی استان بود که از شهریور سال ۱۳۹۶ در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) طی مراسمی نصب و راه اندازی شد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان امام علی (ع) بهترین پیشنهاد برای تشخیص بیماری سرطان پستان در مراحل اولیه و اولین دستگاهی است که تکنولوژی توموسنتز را در مقابل عملکرد ماموگرافی دوبعدی ارائه داده است. همچنین این دستگاه می‌تواند سلول‌های سرطانی با ابعاد ۱۰۰تا ۱۵۰ میکرومتر را شناسایی کرده و تشخیص دهد. از دیگر مزایای منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به تصاویر بسیار واضح، استفاده از ابزارآلات بسیار پیچیده در عین حال دارای عملکرد بسیار آسان برای کارشناس، برنامه‌های کلینیکال پیشرفته و گاید بیوپسی توموسنتز اشاره کرد.

کد خبر: 68815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =