برگزاری همایش یک روزه یادگیری قوانین مقررات تامین اجتماعی در اسلام آباد غرب

همایش یادگیری قوانین و مقررات تامین اجتماعی ویژه رابطان بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی و کارگاه‌ها، کارفرمایان کارگاه‌های تازه تأسیس در محل سالن الغدیر شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی تامین‌اجتماعی شعبه اسلام آباد غرب، رئیس تامین‌اجتماعی شعبه اسلام آباد غرب در حاشیه برگزاری این همایش گفت: لزوم آگاهی شرکای اجتماعی با مجموعه قوانین و مقررات تامین‌اجتماعی یک اصل در جهت نیل به اهداف سازمانی است.

علی حسن رحیمی به ارائه آمار بیمه‌شدگان و کارگاه‌های اسلام آباد غرب و مقایسه آماری و خدمات سازمان به شرکای سازمان توسط این شعبه پرداخت و افزود: عدم آگاهی از مجموعه قوانین و مقررات سازمان، کارفرمایان باعث تضییع حقوق بیمه‌شدگان و کارفرمایان می‌شوند.

وی ادامه داد: عدم به موقع ارسال لیست و درج عناوین شغلی در لیست‌های ارسالی باعث طرح شکایت در شورای حل اختلاف اداره کار و طرح شکایت‌های متعدد در دیوان عدالت اداری شده است که با برگزاری این جلسات آموزشی امید است این گونه دعوی به حداقل برسد. همچنین فرارهای بیمه‌ای و عدم ارسال حق بیمه توسط کارفرما، از دیگر چالش های سازمان است.

رئیس شعبه اسلام آبادغرب بیان کرد: به‌موجب قانون، کارگران از بدو اغاز فعالیت خود در کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و کارفرما ملزم به ارسال لیست حق بیمه پرسنل شاغل در کارگاه است.

رحیمی گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای شهرستان اسلام آباد غرب ۵۵ درصد بوده که این شهرستان به نسبت میانگین استانی و کشوری از وضعیت خوبی برخوردار است.

در ادامه تختوانی، رئیس اداره مستمری تامین‌اجتماعی استان به تشریح مواد ۶۶ ،۹۰ ، ۷۷ ، ۷۶ پرداخت و همچنین مردان نیا، کارشناس متخصص وصول حق بیمه اداره‌کل استان درباره ماده ۳۸، قراردادهای عمرانی و غیر عمرانی، فرار بیمه‌ای، نحوه ارسال لیست حقوق و دستمزد، جرائم قراردادهای پیمانکاری و مواد ۴۱ و ۴۲ قانون تامین اجتماعی و هیات‌های تشخیص مطالبات، آموزش لازم را به فراگیران ارائه و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

کد خبر: 68850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =