افتتاح نخستین پلاتوی نمایش خانه هنر معلولان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد

نخستین پلاتو نمایش خانه هنر معلولان کشور در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل دامیار، سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در آئین این افتتاحیه گفت: هدف از راه‌اندازی این پروژه علاوه بر داشتن استقلال معلولان در داشتن فضای هنری مناسب‌سازی شده ، تقویت هنر نمایش بین معلولان و ایجاد انگیزه و تمرین‌های مستمر هدایت گروه‌های هنری افراد دارای معلولیت به انجام کارهای حرفه‌ای‌تر و افزایش تعدد کارها است.

وی افزود: خوشحالیم که یکی از دغدغه‌های مهم افراد دارای معلولیت در استان را مرتفع کرده و به امید اینکه همه موانع پیش روی پیشرفت و توانمندی افراد دارای معلولیت در جای جای میهن اسلامی مان برداشته شود.

کریم رهیده، معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه هنر به دلیل پویایی جسمی و اجتماعی که ایجاد می‌کند سیر را برای رسیدن به توانبخشی جسمی و پزشک و حضور در اجتماع و توانبخشی اجتماعی هموار می‌سازد گفت: در همین راستا همزمان با دومین جشنواره استانی تئاتر معلولان در سال گذشته و با حضور دکتر فخری، کارشناس هنری بهزیستی کشور، ساخت اولین سالن نمایش بهزیستی کشور در استان کلید خورد.

وی افزود: در این پروژه با ظرفیت ۱۲۰ نفر منهای ساختمان اصلی ( که تقریبا اماده بوده )بالغ بر یک میلیارد اعتبار هزینه شده است. هزینه‌ها شامل تجهیزات به روز نور و صدا، گرمایش و سرمایش و تغییرات اصلی ساختمان، ساخت صندلی‌ها، اتاق فرمان، انواع اسکیمر و دیمر نور و صدا با به روزترین و با کیفیت‌ترین وسایل موجود در بازار، تجهیزات اطفاء حریق در این حوزه بود و تقریباً قریب دو هفته است که این پلاتو آماده افتتاح است که طی همین دو هفته بیش از ۲۰ اجرا از گروه‌های مختلف هنری افراد دارای معلولیت در این سال نمایش به اجرا در آمده است.

رهیده بیان کرد: طی سال گذشته استان در راستای توانبخشی مبتنی بر هنر قریب ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است این مبلغ به نسبت سال‌های مشابه قبل با جهش قابل توجهی، بیش از هزار درصد بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی گفت: سایر برنامه‌های بهزیستی استان در زمینه توانبخشی مبتنی بر هنر شامل برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر معلولان بعد از ۱۰ سال، اعزام ۶ گروه نمایش افراد دارای معلولیت در قالب تورهای نمایشی به شهرستان‌های استان، راه‌اندازی اتاق هنر ۱۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه توانبخشی و تجهیز مجدد ۳۳ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی است و علاوه بر آن ما به صورت پایلوت طرح آموزش هنرهای تجسمی برای افراد روشندل را طی یکی دو ماه آینده خواهیم داشت.

کد خبر: 68865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =