انتشار ۷جلد کتاب آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار

«حبیب‌الله جلیلی» رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار از تهیه و انتشار ۷ جلد کتاب در قالب محتوی آموزشی و دستورالعمل حفاظت کار با همکاری معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلیلی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: آثار زیانبار حوادث و بیماری‌های شغلی، علاوه بر تحمیل بار مالی و هزینه-‌های فراوان، موجب رنج و آلام ناشی از پیامدهای ناگوار برای کارگران و خانواده‌های آنها می‌شود.

وی صیانت و تأمین سلامت کارگران در کشور به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کار و تولید و بخش جدایی‌ناپذیر از وظایف ذاتی وزارت کار عنوان کرد و افزود: صیانت و تأمین سلامت کارگران موجب افزایش بهره‌وری و پیشگیری از آسیب‌های بین نسلی می‌شود.

او در ادامه افزود: این مرکز ۷ جلد کتاب در قالب محتوی آموزشی و دستورالعمل حفاظت فنی با عناوین شامل ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه بازرسان کار و مسئولین ایمنی، ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه کارگران و کارفرمایان، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی انواع پله‌برقی کارگاهی، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی آسانسورهای کارگاهی، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی بالابرها، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی انواع لیفتراک‌ها و دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی ماشین‌آلات عمرانی را با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی معتبر کشور به منظور استانداردسازی منابع علمی و آموزشی ایمنی کار و حفاظت فنی تهیه و منتشر کرده است.

جلیلی توضیح داد: با هدف بهره‌مندی جامعه و مخاطبین حوزه فرهنگ‌سازی ایمنی کار، نسخه الکترونیکی این‌کتب به صورت رایگان از طریق تارنمای معاونت روابط‌کار و زیرپورتال مرکز مذکور به نشانی https://crtosh mcls.gov.ir در دسترس کلیه فعالین عرصه کار و تلاش کشور قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: نتایج و ثمرات این کتب با بهره‌مندی از جدیدترین متون علمی داخلی و بین‌المللی و متناسب با نیاز علوم و فناوری‌های پیشرفته روز تدوین شده است تا بتواند در ارتقای سطح دانش ایمنی و آگاهی جامعه کار و تولید کشور مفید باشد.

کد خبر: 68892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =