هشدار سازمان جهانی کار نسبت به کارآموزی زیرزمینی

میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و به شکل زیرزمینی در بسیاری از کشورها مهارت‌ها را به دست می‌آورند و هزینه‌های زیادی را بابت کارهای زیاد خود در این دوره می‌دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، سازمان جهانی کار، نسبت به کارآموزی‌های زیرزمینی و غیررسمی که حق نیروی کار جوان را در کشورهای کمتر توسعه یافته زایل می‌کند، هشدار داد.

در بیانیه سازمان جهانی کار اعلام شده است: میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و به شکل زیرزمینی در بسیاری از کشورها مهارت‌ها را به دست می‌آورند و هزینه‌های زیادی را بابت کارهای زیاد خود در این دوره می‌دهند.

این سازمان با تاکید بر اینکه برخی کارفرمایان و دولت‌ها از کارآموزان غیررسمی سوءاستفاده می‌کنند، اظهار کرده است: در بسیاری از کشورها تعداد کارآموزان غیرقانونی و غیررسمی و زیرزمینی بسیار بیشتر از جوانانی است که مهارت‌ها را از طریق آموزش و آموزش فنی و حرفه‌ای رسمی کسب می‌کنند. استاندارد کار در سازمان ILO پیرامون کارآموزی بر توجه به نیاز فرد به افزایش مهارت از طریق آموزش و یادگیری تاکید کرده است. این سازمان کارآموزی غیررسمی و زیرزمینی را بی‌کیفیت، ناآموزنده و بهره کشانه تلقی کرده و نوعی بیگاری می‌داند که نظام روابط کار را در سطح جهانی دچار مشکل خواهد کرد.

امروزه میلیون‌ها جوان در کشورهای در حال توسعه از طریق کارآموزی در اقتصاد غیررسمی و در بسیاری از کشورها مهارت‌های ضعیف و ناقص را به دست می‌آورند. یکی از کارشناسان سازمان جهانی کار در آسیا در یک رادیوی اینترنتی یا پادکست، قرار است طرحی برای ایجاد یک کنوانسیون علیه کارآموزی غیررسمی و ناصحیح و اجباری ارائه دهد. این فرد (یاسر علی) کارشناس فنی توسعه مهارت‌های سازمان جهانی کار است که اقداماتی را که برای خروج از شرایط کارآموزی زیرزمینی و غیررسمی باید انجام شود، به علاقه‌مندان توضیح می‌دهد که به زبان انگلیسی در پایگاه ILO در دسترس است.

کد خبر: 69229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =